Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 2883 ggr
[Djurlinnea]
0

(K) Kaninunge

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej! :D Nu är det snart dags att köpa en till kanin för mig! :D Söker en unge i nån av raserna:

Dvärgvädur

Rex Dvärgvädur

Eller möjligtvis hermelin

Kön: Hona! :)

Färg spelar ingen roll men helst inte madagaskar eller nån form av mantelteckning! ;) Wienerteckning går bra!

Ska helst finnas i Norrbotten. :) Och jag skulle gärna vilja se föräldrarna och så! :)

Tack i förhand! :)

[h-malm]
0

Min hane lånas ut till parning den 26 feb.
Det blir en kull mellan min Nisse, mantelt. viltgrå dvv och Lucy, rex dvv. Ungarna kommer bli dvärgvädurar med rexanlag.

Nisse, som jag äger, är den underbaraste kaninen på jorden. Tamare kan man inte bli.
Ungar som är utställningsbara och ska ställas ut säljs med stamtavla då hon som lånar Nisse är uppfödare.

Ungarna kommer dock finnas i Stockholms området "/ Maila mig h-malm@hotmail.com om du är intresserad så kan du få mer info och mailadress till hon som kommer ha ungarna =)

[Djurlinnea]
0

#1 Okej ska tänka på saken :)

[h-malm]
0

#2 Låter bra =)

[Djurlinnea]
0

Nån som har en kull hermeliner (eller som är på väg) med färgen Black & White? Eller vad den färgen nu heter ;) ser ut som otter fast det är vitt och svart :P

malin--a
0

Du kan även kika in här och se om du hittar något som är intressant :)

[Djurlinnea]
0

#5 Länken funkar inte :/

malin--a
0

Ojdå… Kanin-net skulle de iaf vara :)

[Djurlinnea]
0

okej :)

Tuvullenskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag kommer att ha kullar av lejonhuvad dvärgvädur i vår. Kaninuppfödningen finns i Västerbotten.

På bilden vår Nala.

Mvh, Michaela

tretusen
0

#1 får jag fråga hur de kan bli ungar med stamtavla, när föräldrarna har olika pälsanlag? Som om jag parar en dvv med en ex Lejonhuvad dvv, det blir ju inte utställningsbara eller renrasiga, utan korsningar.

tretusen
0

#1 får jag fråga hur de kan bli ungar med stamtavla, när föräldrarna har olika pälsanlag? Som om jag parar en dvv med en ex Lejonhuvad dvv, det blir ju inte utställningsbara eller renrasiga, utan korsningar.

[h-malm]
0

#10 Har ingen aning..håller inte på med utställning. Hon som ska låna nisse sa iaf att man kan söka dispans eller vad det hette.

tretusen
0

#12 Får det inte att gå i hop i alla fall, du får gärna PM>:a när du vet mer.

[Djurlinnea]
0

Har glömt att säga att jag har hittat en unge som jag tänker tinga om den finns otingad men har inte fått svar av uppfödaren ännu. Det blir en isabella-färgad dvärgvädurs hona som är rexbärare. med stamtavla! :)

malin--a
0

#14 Låter spännande! :D

[Djurlinnea]
0

#15 Ja :D

[h-malm]
0

#13 Visst ;) Har mailat henne och frågat.

[Djurlinnea]
0

Nu lutar det åt en svart hona från samma uppfödare fast ur en annan kull! :)

Ida-M
0

Jag väntar en kull vit blåögda dvärgvädursungar. Kommer säljas med ringmärkning och stamtavla. Tyvärr bor jag längre ner i landet, Kungsbacka. Några mil nedanför Göteborg.

[Djurlinnea]
0

Tråden kan låsas nu ;)

Inlägget är låst för nya kommentarer