Bajs i kaninens bak
Hej! Jag har ett problem min hona kanin har bajs i baken alltså mycket hon har varit lös och mycket har då fastnat där bak jag har försökt dra bort bajset men lyckades inte så bra tog bort lite men det blir svårare och svårare och hon blir röd och jag vill inte att hon ska tappa förtroendet till mig så jag gav hennes favorit grönsak och lämnade henne i buren. Jag är dock rädd att det ska komma larvar där bak. Jag behöver lite tips förlåt för min text kanske är slarvig men jag vill bara få det gjort så jag slipper tänka på det.
Att dra loss päls är smärtsamt. Det är inte OK alltså Kan du försiktigt tvätta henne ren (inte hela kaninen utan enbart det smutsiga området)? Ha henne inte utomhus så länge hon är smutsig, utan ha henne i ett flugfritt rum. Kan du inte själv hjälpa henne med magen och få ren henne så måste du be veterinären om hjälp att göra ren henne etc. För precis som du skriver så kan det bli larver i det om hon är smutsig, och det kan sluta riktigt illa
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.