Förhoppningsvis kaninungar :)
Ja, du förstår nog rubriken? :)
Mina två kaniner parades den 27 februari, så nu får vi se om det blir några knubbiga ninisungar!
Våfflan och Ruffs var väldigt duktiga, Våfflan var villig och Ruffs ramlade av två gånger och lät två gånger. ^^
Så vi får väl se om det blev lyckat!
Nu är det i alla fall bara 15 dagar kvar, och jag är väldigt spänd!
Våfflan började bygga boet idag, men ingen päls, tack för det. :) Hon började bära hö i munnen runt 07.50 kanske? :) Men när jag kom hem ifrån skolan, som slutade 12.15 så kikade jag in där boet var, och såg att hon hade förstört det! xD
Men det blir nog nytt på gång ska vi se. =)
Så nu hoppas jag bara att hon inte är skendräktig, för hon har börjat bli väldigt tjock, och hon har 2 veckor och 1 dag kvar.
Och hon har också ändrat beteende till snällare än förut. Hon vaktar inte sitt revir och sådant lika mycket längre!
Så ungarna kommer runt den 27 mars! Och blir leveransklara runt den 27 maj!
Ska bli väldigt spännande! :)
Nu återstår bara att vänta, och så ska pappa och jag fixa iordning en större bur till henne idag eller till helgen!!
Bättre bilder kommer på henne

Vad kul! :) Jag har också två honor som ska föda om lite mer än en vecka! :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

#2 men vad kul! :D
lycka till!! :)
Tack detsamma! :)
Jag har dock samma problem som du med att ena honan börjat boa för tidigt. Får helt enkelt se om det blir smått eller inte.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

#4 haha, aww. okej
men våfflan har typ förstört sitt bo nu! haha! xD
men hon är fortfarande en tjockis =)
Vad skoj. ^^
Har en hona som ska bli mamma, dock inte hemma hos mig utan hos fodervärden.
Dock är det ca 25 dagar kvar, så det lär bli en låååång väntan. 

Nu är det inte alls långt kvar tills kaninungarna kommer till världen :)
Det är 11 dagar kvar till den 27 mars, men dom kanske kommer några dagar tidigare, eller några dagar efter, något som man aldrig vet! :)
Men idag kände både jag och min mamma lite löst och försiktigt på Våfflans mage, och den är väldigt hård! :) ^^
Så det blir nog ungar trotts allt! :) Hon har inte börjat boa igen i alla fall, men hon kanske börjar snart. :)
#7 Vad roligt för dig! :D Mina bebisar är ju planerade till den 23:e och båda honorna har börjat lite smått att boa.
Måste bara påpeka så du inte hoppas på för mycket, att även om honan är skendräktig så kan magen vara hård & spänd. Jag vill inte att du ska bli alldeles för besviken om det inte kommer några 

#8 mjo, hon boade förut, typ 1 vecka och 4 dagar efter parningen. men hon gjorde aldrig med päls från buken :P
sen dagen efter så hade hon gjort sönder det :P
jag tror att det blir ungar, för hon har ändrat beteende också ;) hon är snällare
#9 Ja troligtvis blir det nog ungar. En kompis kanin visade dock all betéenden som kännetecknar dräktighet, men ändå gick hon tom. Så även om man verkligen tror att de är dräktiga på riktigt så kan de vara tomma.
Min ena hona har istället blivit mer aggressiv än hon brukar vara. Det är roligt att se hur alla honor reagerar så olika! :)

#10 haha, ja :P
men vi får väl se ;)
#11 Japp! Lägg gärna upp bilder på småttingarna sen.

#12 haha, självklart! :)

Jaha, det är 10 dagar kvar, och hon har börjat boa :)
men absolut inte med päls! ^^
jag är sjuk, men jag gick ut och gav kaninerna mat och vatten :)
då såg jag att hon bar hö i munnen! :D
Men ingen päls :D<3

Gud vad fin hon är! :D

#16 tack :D

9 dagar kvar, och det ser ut som att boet är förstört.. igen
men hon fixar väl det snart.. :P
vi får väl hoppas att hon bäddar bra åt ungarna sen :P :D

Jätte söt, lycka till med bebisarna!
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "

#19 tack :)

Okej, det är 6 dagar kvar! :D
Och OJ vad tiden går fort!
Hon har börjat boa på nytt, och fått en lite större bur. :D
Hon har dock inte börjat att boa med päls än, vilket är bra :)
Men just nu går hon runt i buren och plockar hö osv! :)
Samt att jag och mamma kände löst på hennes mage idag också, och tyckte att vi kände en liten fot! :)
Vi får väl se och hoppas på det bästa! :D
Hoppas det kommer några bebisar då!:D
Lycka till med dom:)
Själv har jag tre veckors bebisar hemma^^

#22 haha, tack :)
oh, vad skoj! :D

#24 haha, aww! :D<3
Japp,helt underbara^^<3

#28: Försök att inte svära i din text. Jag har tagit bort ett ord ur din text.
Lycka till med ungarna! :)

#29 skrev jag en svordom? XD
oj, förlåt x'D O_O
tänkte inte på det x'D
Men ja, iaf, hon ligger i boet nu, och ungarna kmr förhoppningsvis idag :D
Det ser nästan ut så!! :)
Vad roligt!
Hoppas dom kommer idag då!:)

#31 ah! :D

Det har ännu inte hänt någonting, inga ungar i boet än.
Troligen kommer dom inatt, eller imorgon bitti! vi får se! :)

Det har gått 29 dagar idag, och inget har hänt i boet. :/
Vi får väl vänta och se till ikväll lr imorgon bitti! …
#34: Håller tummarna för att det kommer vackra friska ungar till dig inatt, pussss<3 Hör av dig om de kmr:)

#34 aww, tack rebecca :)<33
synd att mejja troligtvis är skendräktig :/
#36: Ja, det känns jättetråkigt ;/ Och eftersom vi ska till grekland i början av sommaren kan jag inte para om henne nu direkt efter, utan det blir isf en kull att säjla kring september om det ska bli nått<3

#37 aww :/<33
men vi får hoppas på det bästa om hon är dräktig! :)<3 Annars finns det ju inte så mkt att göra åt.. :/

Ja, hon har börjat noppra päls!! :D
Jag ska gå ut och kolla till klockan 9 idag igen för att se om några ungar ligger i boet!! :D
mer info kommer efter 9!! :D
Hoppas,Hoppas,Hoppas!!!!

En bra början!:D
Kommer säkert små bebisar inatt ska du se!

#42 jepp! :D
Ska gå ut och kolla till kl 9! :d

Okej, ingar ungar än. Men Våfflan har börjat boa med päls, ännu mer! :) Så nu är det fullt med päls där! :D
Ska gå ut klockan 5 igen och se om dom har kommit! ^^
Och sen nästa gång runt 7-8-10 :)

jo, min kaninhona verkar det vara på gång för..
men en sak, jag öppnade till boet, och då såg jag typ två små blodfläckar i boet, lite i pälsen som hon har lagt ut.. men inga bebisar, kan någon säga om det ska komma blod före? :(
#45: Hon är nog på gång nu! Är du säker på att hon inte redan fått ut dom?:)

#45 ja det är jag ;o
jag såg absolut inga ungar i boet lr i buren alls.
Och hon har varit vid maten och det jättelänge! …
vad är det med henne? :(
#47 hon kanske har gömt ungarna UNDER pälsen;) kollade du däroxå;)?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

nja, jag lyfte lite på pälsen som hon hade lagt, men såg inget, men lyfte nog inte så mycket.. ^^
tog och gnuggade in våfflans bajs först i händerna sen kollade jag (:
men fanns inget, kanske inte kollade riktigt noga. men ska gå ut och kolla till 21.30 sen!
#49: Det finns en liten chans att hon kan ha ätit upp dem, men det tror jag inte hon har gjort, då skulle hon förmodligen vara röd om munnen. Bättre om du gnuggar in handen i hennes päls eftersom hennes lukt sitter där. :)

#49 okej, hon var inte röd om munnen, och det fanns inte bitar utav kaninungar i buren :P
#51: Vilken dag är hon på? Svara via pm så slipper vi kladda ner tråden.
#51 kaninungarär väldigt små;)
Ta försiktigt i boet sen är det varmt under pälsen så ligger det ju ungar där, annars är det braatt kolla endå om det ligger någon död så den inte ruttnar.
// Hanna

#50 hon är inne på dag 31 :P
#51 jadå :)
men hon är i boet nu tror jag. så vi får väl se! :)

spännande! :D :) ;)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

inget har hänt, och inga ungar varken på pälsen i boet lr varken under heller.. funderar på om det blir något.. men jag skulle nästan kunna tro det, för hon har lagt iordning all päls så att det ligger i en hög i boet nu, det var mer utspritt förut..
men vi får väl se, hon är inne på 32:a dagen.. :/

56# :/ :/ Men vi får ju hppas ;D
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

okej, tror det är på gång snart (: ska låta henne vara till 23.00 lr så! :)
så ska vi se om det blir något, för förut typ, för några minuter sedan så hoppade hon runt i buren och stampade med benen, så det är nog på gång, hon har nog värk ^^ :)
#58 om det inte kommit ungar nästa gång du går ut, prova att känna på magen:) du kommer defenetivt käna ngt om ungar finns där i:)
// Hanna

#59, jag var ute nyss, och kände lite typ, ovanför magen, lr ovanför ja, du vet x'D :P typ imitten utav magen.. mamma och jag kände två små klumpar igår i hennes mage typ en lite åt sidan i magen och en i mitten x)
om dom inte kommer imorgon då, vad är det då? :( :/
#60 du ska inte "känna" utan bara hålla vid magen så som man gör med människobebis^^ om du vet:P
Du borde känna dom sparka:)
// Hanna

#61 ja, men hålla, jag menar det! x)

någon som vet om det kan ligga någon unge fel nära, ja.. ni vet..?
lr om hon har ätit upp dom redan?? för hon är inte lika tjock längre, typ som normalt… för om någon säger att det kan ligga en unge fel nära, ja.. :P då tror jag inte det, för både mamma och jag höll lite för att känna om det var ngt där, men det var som vanligt. ingen klump lr så..
och hon är lika pigg och kry som vanligt, hon är exakt som vanligt till sättet.. men får se om dom kmr imorgon lr så, ska låta henne vara till imorgon bitti… annars har hon kanske käkat upp ungarna sen kanske i måndags lr tisdags.. :/
jag vet faktiskt inte.. mamma ska iaf ringa till vet imorgon och kolla vad det kan vara om dom inte har kommit.. :/
så vi får väl se.. :( :/
Men hoppas så mycket att dom kmr inatt..!
Hur går det?
Inga bebisar än eller?

#64 jo, en dödfödd :/
kommer inga fler tror jag.. :/ ska plocka bort pälsen imorgon och så, och spara det till nästa gång hon ska få en ny kull, ifall hon inte boar tillräckligt med päls nästa gång.. :/
R.I.P kaninungen<33