Skvätte urin
Min lilla hane Pepper på ca 3 månader beslutade sig för att skvätta urin på mig härom dagen.. 😕 Först hoppade han runt och gjorde glädjeskutt och tiggde kel, sen helt plötsligt kommer en jäkla dusch!
Är det endast för att markera revir som de gör så? För det verkade skumt att han var så glad samtidigt. Han kanske har problem att hålla sig när han "skrattar"… 😂
Är det ett beteende som blir till en vana? Det har bara hänt en gång i alla fall..
tror att han ville markera sitt revir
Hanar skvätter ofta, inte bara för att 'markera revir'.
Vill du bli av med beteendet brukar man rekomendera att kastrera, då brukar skvättandet upphöra.
#2 Fast han ska bli pappa i vår, så kastrering går inte 😉 Det konstiga är att hans pappa, Willow, aldrig någonsin har visat upp liknande beteende. Hoppas han växer ur det.. xD
#3 kanske lite tonårskris på intåg? XD
#4 Mjo han börjar bli tonåring, blev nyligen könsmogen. Han är dock fortfarande snäll och har bara skvätt en gång. Hoppas han inte blir en jobbig tonåring. 😛
Jag tror att du kommer få räkna med dushar då och då om du inte tänkt kastrera. För visst bor han bredvid honor också? Det gör ju inte saken bättre precis… ;)
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#6 Enda gången det har hänt var när jag tog in honom på soffan. Inga honor alls i närheten alltså. 😛 Men vi får ju se, jag hoppas jag inte får en dusch igen i alla fall xD
De kan kissa på den de gillar mycket, som en del av uppvaktning. Alltså om han får för sig att du är en söt kaninhona så kan han kissa på dig som en kärleksförklaring. Min kanin gjorde så med min hund när han var kär i henne. Hon är en schäfer men han tyckte ändå att hon var en lämplig flickvän. (Hon höll inte med.)
Andra tecken på att han tror att du är en attraktiv kaninhona är att han förföljer dig, springer i cirklar runt dig, försöker ha sex med dina fötter, nafsar dig och gör konstiga ljud.
#8 Haha mysigt! Men awww vad gulligt! Eller ja, inte kissandet, men att han blev kär i henne 😂
Nafsa har han inte gjort på mig, men han slickade på mitt finger imorse när jag hälsade på honom. Däremot har han nafsat på min sambo, fast jag tror det var för han ville ner från hans knä och inte för att visa upp sina romantiska känslor. 😛
Han är nog bara en hormonfull tonåring helt enkelt. ><