Bygga, eller inte?
Hej!
Jag har funderat på att bygga både en betesbur och en utebur till min lilla lejonhuvade när sommarlovet drar igång. Men jag har funderat lite och som det är nu har han ett utrymme på 250x150 (ungefär) och jag kan nog inte bygga en bur med större mått än det. Men är det verkligen lönt att bygga burarna om han inte får det större?
Han ska endast vara i burarna under dagarna, så mot kvällen tar jag in honom igen. Men detta blir nog lite jobbigt för honom då han inte gillar att bli buren för mycket. Han är heller inte jättelätt att fånga och jag vill absolut inte hålla på och jaga runt honom i buren. Dessutom kommer jag inte kunna sitta med honom i varken betesburen eller uteburen, vilket jag kan nu. Detta kanske leder till att han blir skygg och rädd för mig, eller vad tror ni?
Att bygga betesburen och uteburen blir absolut inget problem, men jag behöver veta om det verkligen är en bra idé eller jag bara ska fortsätta som det är nu.
Förlåt för rörigt inlägg, jag hoppas ni förstår hur jag menar.
Alla svar uppskattas! :)
250x150 är ju stort ändå, så det blir nog inga problem alls! Tror inte han blir skygg så länge du umgås med honom. 🙂 Du kan ju sitta utanför buren och låta honom veta att du är där. Sen kan du ju gosa med honom inomhus eller liknande.
Hur bor han nu? Varför vill du bygga? :)
#1 Ja det skulle jag kunna göra! :) Just nu bor han i ett rum i stallet, så jag tyckte det kunde vara roligt för honom att komma ut lite också, speciellt nu när det är så fint väder. :)
Bygg en bur med löstagbart tak så är det inga problem att sitta med honom. Använd en transportbur när du bär honom mellan burarna om han inte gillar att bli buren i famnen :)
Oho för att satsa det sista på mirakel!
#3 Bra idé. Tack! :)