Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 655 ggr
[Tilde]
0

Skendräktighet

Hur gammal var din hona när hon först blev skendräktig? Hur ofta är era honor skendräktiga, eller har ni honor som aldrig blir det? :)

[YukiOni]
0

Har en hona som blev skendräktig ca 1 månad efter hennes andraa kull hade flyttat, hon va ca 2 år då. 
Nu är hon skendräktig varje månad i principen .-.

Sen har jag 4 honor till som 2 har aldrig varit skendräktiga, dem är 3 & 5 år gamla, en dvärghare & en lejon/angora. 2 av dem(lejon) var skendräktiga alldeles innan de parades sist, vilket var lite drygt en månad sedan. Dessa 2 honor var mamma & dotter, 2 & 1 år gamla och ingen av dem hade varit skendräktiga tidigare.

Melao
0

Min hona blev skendräktig första gången när hon var 10 månader, och när hon sedan blev jättebrunstig och skendräktig igen direkt efter valde jag att kastrera henne. Så nu är hon varken brunstig eller skendräktig, skönt för både henne, hennes partner och mig!

Oho för att satsa det sista på mirakel!

[Tilde]
0

Min Bailey var skendräktig igår och byggde ett stort bo. Hon är dock bara 3 månader, så jag tyckte det var väldigt tidigt! 

Charlie har aldrig varit skendräktig vad jag kan minnas.. :)

Fridaaaa
0

Av de honor jag har nu, är det bara en som varit skendräktig, (de är 3½-1 år gamla), och hon blev skendräktig första gången när hon var runt 4-6 månader gammal (minns inte riktigt). Varit det enstaka gånger sedan dess, men sällan som tur är.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.