Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1156 ggr
Fridaaaa
0

Tips & råd ang stor boyta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu när Albin gått bort, kommer vi att öppna upp så att Smilla & Flizan får hans del också.
Så de kommer bo på runt 7-8 kvm tror jag det blir (ska kolla in det närmare imorgon, osäker).

Behöver nu tips hur man kan inreda på ett bra sätt.
De kommer att ha kvar sin tunnel, sin sitthylla och troligtvis en transportbur som de har där inne.
Ev sätta in liten stubbe/"stock" eller liknande med.

Hur kan man mer inreda? Och tips på bra sidor där man kan beställa snygga kaninsaker, som hus mm (hus utan litet fönster på). Och som inte är dyra (alltså inte kanske flera hundra för ett hus) Glad

Ena delen, sedan ska "väggen" med nät på vänstersidan där, tas bort helt.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mickis1994
0

Kom på en till sak; upphödjnade och kryp in. Försök att tänka så för att få det varierat.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Fridaaaa
0

#1 Ja det är just det jag vill ha bra länkar till, som ej kostar mycket, alltså hus mm 😉

Sitthylla har dem, så blir som ett krypin, likaså en stor transport.
Huset som är på bilden kommer dem också få ha sen 🙂 Plus tunnel 😛

[MiniPim]
1

Kanske lite grenar? 

Sen kan du beställa en del leksaker, även en höhäck. Fler hus och kanske  någon filt osv.

Fridaaaa
0

#3 Ja grenar byter jag ut några gånger/vecka åt dem 🙂
Det älskar dem, att gömma sig under, så är bra nu när det är mycket blad på dem 😃

Höhäck kommer aldrig in till mina kaniner 😉
Dels för att jag inte vill riskera att de hoppar in i den och skadar sig och dels för att det blir onaturlig ätställning för dem 🙂 Mina får i en "låda" eller på marken 🙂

Leksaker hmmm… vet inte vilka bara, då mina inte är intresserade av bollar med godis i eller liknande, har jag testat, just dessa 2 ialla fall, har du förslag på vad man kan köpa för leksaker i så fall? 🙂

Ja flera hus hade jag tänkt, men behöver länktips till bra billiga hus 🙂 (inte zooplus. gnagarboden eller teddytassen dock, redan kollat där) 😛

Men bra förslag! 👍

[MiniPim]
0

#4 Okej. :) 
Dock kan man ha en bra höhäck, där det inte finns risk för kaninen att fastna! Men ja det är klart! ^^ Låda är bra det med!

Haha nä, inte mina heller egentlligen. Men jag vet inte riktigt, kolla gnagarboden? :)

Fridaaaa
0

#5 Dock ser jag många fler fördelar för mig och mina kaniner utan höhäck än med 🙂 Plus att de älskar att busa i hö med 🙂

Ja har kollat där, men inget direkt som verkar kul, som jag tror de hade gillat, och hade helst velat beställa hus och leksaker från samma i och med frakten 😛

Fridaaaa
1

#7 Kommer upp samma på alla länkarna 😉 Alltså flera olika bilder.
Toarulle och boll med plinga i, använder dem inte tyvärr.
Leker sällan med leksaker alls. Uppskattar mer hus, tunnlar och sånt 🙂

[Tilde]
0

Vi har ett egengjort "leksakshus", med ramper och sitthyllor. Det uppskattas av kaninerna, men framförallt av ungar när vi har såna. 😃 Sen finns det ju höhus, hötunnlar och annat roligt. Fast de håller kanske inte jättelänge, hehe

Fridaaaa
0

#9 Har du bild på "leksakshus"? 🙂

[Tilde]
0

#10 Hmm nää tror inte det.. Men det är en ramp upp på en plattform som är ett gömställe och sen en liten ramp upp åt andra hållet på en sitthylla. :) Den är inte så stor, så de kan inte ramla och skada sig (ungarna), men stor nog för även de vuxna att använda. 🙂 Det var Mads som bara snickrade ihop något snabbt av trä vi hade över, haha. Men hemgjorda lösningar brukar ju funka minst lika bra som sånt man köper.

Fridaaaa
0

#11 Aha smart 🙂