Projekt: Lära Amigo att hoppa
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har ett nytt projekt på gång, att lära min kanin Amigo att hoppa. Jag testade att hoppa lite med honom i sommras, och det kändes som om hoppning inte var helt nytt för honom, även om han rev mycket. Han är en omplaceringskanin, 6 år gammal, som tidigare bott på en 4h gård. Det har inte blivit så mycket med hoppningen, men nu tänkte jag att jag ska lägga ner mer tid på det, och jag börjar helt från grunden. Nog ska det gå att lära en gammal hund(kanin) att sitta(hoppa).
Eftersom jag inte kommer tävla, men ändå vill sätta upp mål, så tänker jag dokumentera det hela. På så sätt kan jag se om det går framåt.
Jag hoppas ni vill följa mitt projekt!
Han är ju jätteduktig för att vara fösta gången. Lycka till, jag tror att det kommer gå jättebra! 
Söt! 
Hoppas han blir en jätte bra hopp kanin 😺
Så var det dags för lektion 2!
Testade att hoppa lite högre, och som ni ser så går det riktigt bra. Trots att han kan hoppa, så envisas han med att riva hela tiden. Han verkar tycka att det är onödigt att hoppa, när det är lika lätt att putta bort bommarna med nosen, haha!
Det går frammåt iallafall, så jag är nöjd!
#4: Duktig han är! Han hoppade bäst på dem högsta hindrena ;)
Jättefina filmer!
haha exakt så gör Oliver med nosen med :D men det är klart, varför anstränga sig och hoppa över när man kan putta ner med nosen? dom är ju inte dumma dom små sötnosarna!
Haha.. Min kanin är likadan, river till och med 10cm..;)
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Det är väl som med hundar när de ska lära sig något nytt, de blir jättetrötta. Och plötsligt verkar de ha glömt allting de kunde förut.
Man är själv likadan när man ska lära sig åka skidor, kom jag på. Dag tre har man glömt precis allt och bara ramlar.
Det är en normal inlärningskurva, så bara fortsätt med Amigo. Vad fruktansvärt gullig han är när han sover =)
STORA framsteg idag! Okej, kanske inte megastora, men idag slutade han iallafall putta ner och riva med nosen. Idag hoppade han över varje hinder, han rev dock några med bakbenen, men han hoppade! Dessutom hoppade han frivilligt över två hinder efteråt när han var lös. Så duktig han är :)
Nu har jag inte skrivit här på länge, men jag har iallafall inte slutat träna. Vi tränar lite då och då, och det går framåt. Nu hoppar han flera hinder på raken, så jag ser fram emot när det blir varmare och jag kan hoppa ute. Är lite trångt i garaget trots allt. Ska försöka lägga upp en ny film så snart som möjligt. Fick även ett ryck att bygga lite nya hinder, så det kan ni få se bilder på imorgon, hur fina de blir när jag håller på att måla dem. Så här ser iallafall ett av hindrena ut:
Och som sagt, ny film kommer, håll ut bara! :)
Kul att se! :D
Och så söt!
Jätteduktig kanin! Jättefina hinder! Så himla söt!
//Selma
Stay strong, whathever they say.
Igår hoppade jag. Tyvärr filmade inte, då jag ville koncentrera mig på träningen ordentligt. Men måste säga att det gick jättebra. Hoppade en hel bana med 7 hinder. Andra gången jag hoppade banan var det som han tände till, och fick upp tempot, bara tog alla hinder i ett sträck. Jätteduktig har han blivit! Jag är så stolt :)
Min veterinär tyckte jag skulle lära min dvv hoppa, han är för tjock och behöver motion! Så nu har jag köpt en sele och håller på att bygga ett hinder, fast inte så fint som dina såklart. Min kanin är mycket lat och fast han är lösgående i lägenheten så ligger han mest och latar sig.
Älskar amigo-filmerna, har visat dem för många =)
Här kommer en film, från igår! :)
Samma låt som jag har haft innan, men det får ni leva med, får lägga till någon annan musik nästa gång!
Värsta duktisen ju! Så roligt att få följa👍
Han var super duktig!
Följer! 😃
Hälsningar Nellie
Kul! Vad han har utvecklats!
Hejja Amigo!
Du, vad duktig han är!! Och så söt! Jättekul att följa!
Duktig han är! Ska absolut följa :)
Hej hopp! Idag hoppade jag krok med Amigo, har inte testat det förut, men det gick så bra så. Inga konstigheter alls tyckte han. Antingen är han naturbegåvning eller så har han varit en mästerhoppare i forna dar, utan att berätta något för mig ;) Tänk om han to.m tävlat?