Sommarjobb :)
Hej alla på kif! Nu är Det så Att jag gärna vill ha ett sommarjobb det vill säga ta hand om någons kanin. Jag vill göra det om någon är borta eller inte har tid en viss tid i sommar! Kaninen kommer få springa på en STOR gräsyta varje dag. Om kaninen gillar hoppning finns det hinder och möjlighet till det! Är det några hinder som önskas vara med går det toppen! Har en han kanin här som är kastrerad. Har haft 2 till men det ena honan dog bara i ren ålder:( och den andra pga tänder! Har ett stort intresse för kaniner. Jag har också en liten hage där dem har möjlighet att springa fritt". Utan sele! Ingen hund hemma här bara en Kanin två hamstrar och en katt. Katten bryr sig inte alls om kaninerna! Jag vill att kaninen ska var ute kanin då jag bara har plats till det. Hona,hane spelar Appsolut ingen roll. Inga bitkaniner eller som Inte är vana att tas upp. Det ska vara roligt. Jag finns i Västerås men transport brukar aldrig vara problem! Vill gärna ha svar nu då vi kan Börja planera lite. Det är ju vara 1,5 månad kvar! Era kaniner är sååå välkommna!:)❤ har ni några fler frågor? Skriv här!
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
Putt !
Ett litet tips:
När du lägger ut sånt här är det ganska bra att tänka på/skriva ett par saker:
1. Hur bor kaninerna? Bilder på burar(na) de inackorderade kaninerna ska bo i?
2. Smittskydd & hygien, hur behandlar du det?
3. Ett ungefärligt pris?
4. Foder & strö, vem står för det?
5. Du är 'bara' 12 år? Vad har du för erfarenheter av kaniner(förutom dina egna)? Hur är din kaninhantering?
6. Vad gör du om något händer med kaninen? (Skada, akutfall, m.m.)
7. Hur många har du plats för?
8. Inga 'bitkaniner'? Vrf inte? Vissa kaniner tycker inte om fler än 1-2 personer, kan du inte hantera sånna?
Vill inte vara elak på ngt sätt, bara ge dig lite tips😉
#3 jag tror att hon har en ganska bra uppfattning om hur man tr hand om en kanin. Eftersom att hon har en egen ;) hon kommer nog att sköta den "nya" kaninen lika bra som sin egna :) det spelar ingen större roll om hur gammal man är om man har en egen kanin så kan man det man ska om man inte är typ under 10 år då :) sen har hon kanske hjälp av sina föräldrar om det skulle krisa med skador eller så ;) Haha nu svarade jag nog åt henne men jag är 14 och vet hur det känns när man typ blir klassad som okunnig ;) nu vet jag att du inte sa att det var så du undrade bara men det finns dom som är riktigt jobbiga -.-
#4 haha tack! Kunde inte säga bättre själv! Visst är det så!:)
Och om det är någon som är intresserad får dem mer info dÅ!:)
#4 Även om folk har en egen kanin betyder det inte att de är kunniga för det finns många personer unga som vuxna som gör såna här typ annonser och så visar det säg att dom har olagliga burar och inta ens kan sköta om sina kaniner ordentligt. Om det är en annons som man själv lägger ut och som riktar sig mot människor som man själv inte känner är det alltis bäst att lägga ut så mycket info som möjligt så den som svarar på annonsen får en någorlunda uppfattning om det verkar vara nån som kan kaniner .
#2 nu menar jag inta att du skulle vara sån utan menar bara på att man aldrig vet riktigtig och då för att locka folk kan det vara bäst att lägga ut så mycket info som möjligt.
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Jag tycker att det är bra tips som #3 skrev.
Alla som ser inlägget kan inte veta TS kunskaper osv.
Skulle jag leta kaninvakt eller liknande, hade jag velat veta sånt som står i #3 bland annat 🙂
Och jag tror inte att #3 menade att TS inte kan någonting osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
En bra idé som #3 hade var att man tar ett foto och lägger ut så ser man vad personen erbjuder :)
Men för 3.e gången så får man veta all info om man är intresserad!:)
#10 Större chans att få intresserade från start med bra info och en rubrik som tydligt talar om vad tråden handlar om 🙂
Det är bara tips 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 jag tyckte att din annons var jättebra men det kanske skulle va lättare att få någon "köpare" om man lägger ut en bild på burarna ;) som #11 sa ;D
kan lägga upp en bild på min kanins bur men jag har Inge fler burar som sagt och ja, dem får ta med en bur själva.:) men kan ta kor på hagen iaf!:)
#13 att man måste ta med egna burar kan vara viktigt att skriva bara ett tips
http://www.youtube.com/user/lazyasshika
Fast jag skrev det ;P nyss ju. Skrev på alla andra annonser. Och ni får vet mer info sen. Ska ni kommentera i mot nu så ta det i pm då jag inte vill förstöra tråden mer! Är man intresserad (och inget annat) skriver man här och får då ställa lite frågor i pm eller direkt här. Om man är intresserad!:)
Det är alltid bra att vara tydlig om vad man erbjuder och försöka motivera varför djurägare ska välja just dig som djurvakt. Då ger det ett seriösare intryck samtidigt som det är lättare att hitta vad man söker🙂
Jag hoppas att du får vara kaninvakt i sommar! 😃
#16 sa inget mer OT:P
#17 Såg inte det😛 Då ber jag så mycket om ursäkt! 🙂
#18 haha det är lugnt:)