2/4-2013 (S) Hermelintjejer
Hejsan! Har två stycken Hermeliner som vill ha nya hem. Gärna till någon med erfarenhet.
Namn: Siv
Kön: Hona
Född: 30/8-2011
Färg: Viltgrå med "silverinslag" (ej godkänd)
Finns i: Kristinehamn, Värmland
Siv är en söt men väldigt bestämd dam. Kan vara lite svår att klippa klor på och övar på att ligga på rygg och att bli lyft.
Är som sagt bestämd och har temperament, men är aldrig elak. Väldigt nyfiken av sig. Stamtavla finns.
Pris: 350:-
Namn: Crazy Rabbit's Yang
Kön: Hona
Född: 3/2-2013
Färg: Osäker.
Finns i: Kristinehamn, Värmland
Lilla Yang är en väldigt nyfiken liten tjej. Är ganska försiktig utav sig men hoppar gärna runt i knät på en när man tar ut henne.
Vet inte riktigt vad hon har för färg, men det syns antagligen när hon blir äldre. Skulle nog tycka om hoppning om man är intresserad av det. Stamtavla kan fås.
Pris: 300:-
Hemmet till kaninerna är viktigast. Och har inte bråttom att få dem sålda.
Bilder finns på www.crazyrabbits.weebly.com.
Kontakta mig här eller skicka ett mail till henningsson.linn@gmail.com.
Yang är ju helt fantastisk! Såå söt. Kristinehamn är dock lite långt… Kan du ordna transport är jag intresserad!
Vart finns du någonstans? :) Har även hennes kullbror som kan säljas :)
Puttar för mina godingar.
Börjar bli lite akut då jag ska flytta och inte kan ha med mig kaninerna.
Finns bilder och mer informatiion om alla kaninerna på http://crazyrabbits.weebly.com/till-salu.html.
Jag finns i Borås…
Transport kanske kan ordnas, är ungefär 22mil så det är ju om man kan hitta någon som ska åka den vägen eller om man skulle mötas halvvägs? :)
Finns också i Borås och är också intresserad! Främst av någon av de yngre.
Ser ingen öronmärkning, är de ringmärkta?😊
PMa :)
Har inte märkt dem än eftersom jag inte vet om de ens har godkänd färg.
#11 Stod Stamtavla i annonsen, därför blev jag lite nyfiken😃
Ja, att man kan få stamtavla om man vill. Finns ju de som vill ha stam och avla fram om det finns någon färg de vill ha längre bak :)
#13 Fast är dem inte godkända färger kan de inte ha stamtavla, endast härstamningsbevis…?
Vet många som skriver stamtavla, de är ju fortfarande renrasiga. Min hona har icke godkänd färg och hon har stamtavla. Men det hör inte till ämnet så detta behöver vi inte ta här eftersom denna tråden är till för att sälja kaninerna.
Ni som är intresserade får gärna PMa så kan ni få mer information!
Vag gör du med kaninerna om de inte blir sålda? :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Har redan svarat på det, tänker inte hota med avlivning, men det är vad många uppfödare gör om de har kaniner som inte används/säljs. Ska försöka fixa det, men vill ju ha den till nya hem :)
#18 Oj, förlåt, brukar alltid fråga - så kom inte ihåg om jag frågat förut 😞
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Det är ingen fara, menade inte att låta otrevlig, haha :)
Transport finns nästa fredag till Alingsås, och den 3 Maj till Borås :)