Sur kille
Haha, stackaren! Min kille kastrerades häromdagen men han fick minsann ingen tratt (som tur var)🤔
#1 skönt för honom! Nä, men Diesel vill vara i såret även med tratt på, så det är bäst så här 🤫
#3 Han har tvättat sig på såren, men det ser väldigt fint ut som tur är👍Måste säga att Diesel var väldigt söt💋
#4 Så bra 👍
#2 och #4 Han tackar i sin lilla tratt 😃
#5 Funkar det bra att äta och dricka med tratten på?
Haha nej silken söting! 😍
Haha sötnosen då!
Tänk själv om du vore en hankanin, inte skulle väl du vara överlycklig heller ;)
#6 Med tratten på äter han mest hö för det är enklare och vatten har han i en skål, för då sätter han tratten ner i backen. #7 Han tackar :) #8 Tack! Nä, usch, gå runt med en tratt som tar i marken när man hoppar.
Håller tummarna för att han läker fint och snart slipper sin tratt🌺
så söt och det är ju bra att han är kastrerad 🙂
#10 Ja, men han har som en svullnad fylld av blod. Han var till vet idag och kollade, men det var ingenting akut. Fast han ska tillbaka på måndag.
#11 Visst är det, om hanen inte ska användas i avel.
#12 Varför ska han tillbaks på måndag?
#13 Återbesök, för att kolla till. Svullnaden är ingenting normalt, och vi behöver hålla ständig koll så att det inte ändras. Veterinären är väldigt ung (dock erfaren och väldigt duktig) och trots alla hankaniner hon kastrerat har aldrig det här uppstått.
Han verkar dessutom ha ont, för nu när hans smärtstillande avtagit så blev han mycket lugnare och stillsammare.
Han hatar dessutom Critical Care, smakar inget vidare alls 🤔
Kan inte undgå att vara en aning orolig, vill inte att min bästa vän ska ha ont 😭
#14 Förstår, bra att ni håller koll då👍Förhoppningsvis blir det bra men visst är det hemskt att se sina djur ha ont😢
Haha, efter stödmatning med C C började min kille äta sin vanliga mat, vilket jag förstår då det ser ut och luktar urk🤢
#15 Ja, usch och fy. Det känns jättejobbigt att bara vänta tills på måndag om han har ont 😕
C C ser för usch ut alltså, nää. Förstår verkligen att de hellre äter hö och pellets. Men det är ju otroligt bra att det finns.
#16 Jag förstår dig! Eller hur, vilken hemsk sörja. Nästa gångdet ev behövs gör jag nog egen gröt av hans vanliga mat…
#17 Ja, nästan, så blaskig och ser nästan ut som det är grus i det! Haha 😐
#18 :P
Haha stackare!! Kastrerade min kille förra året, ångrar det INTE! Han har blivit mer nyfiken och slutat(typ)med parningsbeteendet :D och han har blivit MER sprallig och skitig och gillar av någon anledning att hoppa mer nu än förut >_>
Han är mycket, mycket piggare nu och verkar inte ha riktigt lika ont längre. Svullnade blev lite större igår, men har sedan dess bara blivit lite mindre spänd.
#20 Ja, anledningen till att vi kastrerade honom var på grund av att han hela tiden ville para sig med mig 😉
#21 Vad bra att han är piggare👍
#22 Jo, det är en lättnad. Har varit lite orolig att stackaren skulle behöva äta antibiotika och den äckliga C C:n, så är glad för hans skull. (och min och mammas, vi skulle ju behöver kämpa rätt så mycket för att få i honom det) 😴
#23 Ja, C c är det nog ingen som glufsar i sig glatt🤮Hoppas det gick bra hos veterinären med?🙂
#24 Jodå, det gick bra. Blodansamlingen skrumpnare ihop mer och mer. Han sitter och pussar och hoppar på mig just nu och är superpigg!
#25 Toppen!👍
#26 Verkligen, ja!