Nu har det kommit bebisar!
I fredags på morgonen gick jag ner till kaninerna och förväntade mig ungar hos vår ena hona. Och vist fans det tre ungar men tyvärr var ingen i livet:( dom var inte så väl omstoppade så jag vet inte om dom frös ihjäl:( Men i går blev det bebis lycka för vår andra hona! Sex små liv ligger och tumlar runt:) några är tjocka om magen och några är lite mindre, men det finns en som är minst. Den verkar lika pigg som dom andra men den ser så tunn ut… Kan dom se nästan magra ut men ändå må bra och klara sig? Nu ställer jag kanske en dum fråga, men den honan som miste sin kull för fyra dagar sedan, skulle hon fortfarande kunna ha möjlighet till att dia en unge? Jag menar om jag skulle se att den här lilla taniga ungen blev sämre, kan hon bli en fostermamma till den då? Eller är det kanske försent för henne? Hon verkar sakna sina bebisar… Går in och lägger hakan vid boet och söker där omkring. Jag tog bort boet men hon gör bara nytt och har slitit av massor mer päls! Hur länge kan hon hålla på så tror ni? /Veroniq :)