Elsas första kull
Tänkte göra en tråd där man får följa Elsa under hennes första dräktighet och sedan följa ungarna fram tills de flyttar hemifrån så att säga :)
Lite info om kullen:
Mor: Elsa (Hissjö's Snow Feelings, vit rödögd)
Far: Ike (Hissj's Love Like This, g/s japantecknad)
Min första stamtavlekull, så det är ju extra kul och spännande, med en helt ny färg dessutom! Japantecknade har jag inte fött upp förut :)
Elsa blev parad igår, så ungarna väntas komma i slutet på vecka 13-början på vecka 14, lagom till påsklovet så jag kan hålla lite koll på de små liven.
Ska väga Elsa några gånger i veckan under dräktigheten också, mest för skojs skull
😃
Vad roligt :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vad roligt med kull 😂 *följer*
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Ja, verkligen, ska bli jättespännande nu med en kull efter 2års avelsuppehåll! :) Har saknat att ha bebisar här hemma^^
Följer :-) ska bli jätteroligt ;-)
Så spännande! 😃
Spännande! Har du någon bild på föräldrarna? Vore kul att se :)
MVH Celina
Följer! När man inte kan syssla med sånt själv, så får man nöja sig med att följa andras uppfödningar!😉
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
/Agnes & Långöronen♥
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Så fina:D följer;)
Följer
Ni är de bästa som finns, Lea, Jamie, Trix, Humlan, Lilja <3
Medarbetare på Lejonkanin ifokus
www.minkaninblogg.blo.gg
Så fina:D följer;)
Spännande! :)
Vägde henne idag på dag 3 och hon väger 2kg. Inte så konstigt tycker jag då hon tränats ganska flitigt i hoppning den senaste tiden och muskler väger ju mer än fett, nu blir det dock såklart paus från hoppnignen. Innan jag började träna någon gång i januari vägde hon 1,85kg :)
åå vad spännade. kommer apsolut följa!
*följer* :D
Vägde henne idag igen på dag 16, hon hade gått upp 70g, men det kan de ju göra ändå så :) Lite slöare är det nästan som jag tycker att hon är, sitter ofta och sover när jag kommer på morgonen vilket hon normalt inte brukar, min lilla duracellkanin^^
#19 70 gram?! oj haha, min hona har bara gått upp typ 50 gram och hon är på dag 25. men det är väl olika ^^
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#20 Precis, Elsa kanske har en stor kull, och din en mindre? Jaja, vi får snart se! :)
Vilken dag ungefär kommer ungarna? Nästa helg? :)
#22 Tidigast lördag den 6:e, så nästa helg eller början på veckan efter nästa helg :)
Jaha då är det ju ett tag kvar :) Man blir så otålig! haha
#24 Verkligen, vill ha bebisar nu!^^ Men tiden går ju fort ändå som tur är! :)
Nej, men nu ljög jag, tittade på fel vecka. Den 30/3 kommer ungarna som tidigast :)
Oj, vilken tjockis hon håller på att bli 😃 Nu väger hon 2185, nästan 200g tyngre än på dag 3, och hon är på dag 21 nu ;)
#27 Blir nog en stor kull, vad trevligt!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#28 Jaa, detta blir spännande att se hur många det är! :)
så spännande följer!
Frida
*följer*
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
Tryck på bokmärk istället för "tass" mm :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Spännande! :)
Åhh, vad spännande! :D
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Inte långt kvar nu Sonia :D
Vad roligt! Följer 😉
#35 Nää! :D Elsa har i alla fall bestämt sig för att ha fri takhöjd upp till 90cm i bolådan, hon har bara rivit ned taket gång på gång sedan i går kväll, och börjat gräva bort allt spån i hörnen av buren, är bara för mig att städa efter marodören^^ Men snart kommer hon väl på att det är halmen hon ska fixa till och inte spånet eller taket :P
Nu börjar det dra ihop sig här :3 Fortfarande är dock spånet i bajshörnan mycket roligare än bolådan, men snart måste hon inse att ungarna kan ju inte växa upp i hennes bajshörn^^
Har det kommit några bebisar?
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com
Tyvärr inte :/ Ska ringa veterinären i morgon och ordna tid så att hon blir kollad innan helgen, har inte en bra känsla av det här :(
Nämen usch då :( Håller tummarna för att det går bra!
Mvh Sanna ❤
Utblickens kaniner
Http://utblickens.weebly.com
Har ringt veterinären nu men hon tyckte vi skulle söka oss till den större kliniken i Vännäs, ifall hon skulle behöva göras kejsarsnitt på. Ska först försöka få tag på mamma så att skjuts ner dit löser sig, sedan får jag ringa.
Oj, hoppas det går bra!
Hoppas allt går bra nu!
Veterinären tyckte jag skulle avvakta till måndag eftersom Elsa är pigg och äter och dricker, men hon är ändå allmänt mer stillsam än vanligt. Skulle hon bli sämre i helgen så får vi åka med en gång, men han sa det att i nuläget kunde de inte göra mer än att känna och klämma på henne, vilket jag lika gärna kan göra hemma, så jag håller tummarna och hoppas att Elsa är en sådan med lång dräktighetstid.
#45 Kaninerna är ju alltid mer lugna och stillsamma än vanligt innan de ska föda, så det är helt normalt :) Hoppas ungarna kommer snart då!
#46 Jo, jag vet :) Grejen är ju bara den att jag aldrig haft någon som gått så länge, eller suttit och vilat som en boll istället för att ligga utsträckt, alla avvikelser från normen är läskiga. Är kanske alltför nojjig för att vara kaninuppfödare, men bättre fråga en gång för mycket än en för lite :)
#47 Ah okej… Jo men självklart är det bättre att kolla upp sånt istället för att inte göra något alls. :) Man vet ju aldrig.
Hoppas det går bra! :)
Vi är nu övertygade om att Elsa fått kullen, men "röjt bevisen". Natten mellan lördag och söndag tappade hon 200g, så de måste ha fötts då men trots att jag letat igenom buren 3-4gånger och även städat den så finns inte ett spår av några ungar, så de har troligen blivit uppätna :/ Sen om det beror på Elsa eller om ungarna var sjuka eller något går ju bara att spekulera i. Tänker träna upp lite kondition på Elsa igen och göra ett nytt försök om några veckor, fungerar det inte då så får hon gå ur avel, suck.
Men de va ändå skönt att Elsa mår bra, trots att de inte är några ungar i buren nu, de e ju de viktigaste ;) Tycker också att du får prova igen, precis som du säger, träna kondition. :)
#51 Ja, det håller jag helt klart med om! Tur i oturen så att säga :)