AKUT!
Sotan skulle ha bebisar idag, men nu på morgonen låg hon ner och såg död ut, nu när jag tittade igen så är det nästan som hon andas?! Små ''ryckningar'' efter varandra i några sekunder. Är det dödsryck?
Behöver verkligen hjälp! 
Kan tillägga att en död kaninunge låg brevid henne…
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Hon har dött 😕
Rip Sotan ❤️
R.I.P….. Hoppas hon mår bra i kaninhimmlen
Vila i frid ❤️
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Beklagar Louise.
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Jättetråkigt! R.I.P :( ❤️
Men om detta händer igen så skulle jag ge dig rådet att ta kontakt med veterinär allra först när du ser att det är akut.
#5 Allting gick väldigt snabbt. Så de hade ej hunnit in.
Det är helg och få veterinärer som ens har öppet. Så hade varit omöjligt för dem att hinna in
#6 Ja det förstår jag, men jag tycker man ska försöka kontakta veterinär först. Men ja det är nog inte lätt nu på helgen.
#7 Ja det ska man ju göra. Men gäller att veta vilken veterinär som har jour på helg osv. Och tar ju tid att ringa, få tag på dem osv också :(
#8 Däremot tycker jag det tar mer tid att skriva inlägg här.
Men jättesynd TS att hon dog! Kramar till dig!
#9 Ts gör allt för sina kaniner :)
Och vi vet ju inte om hon försökt ringa veterinär eller vad som hänt innan eller efter heller så :)
Hon var död från början när jag skrev, kanske skrev slarvigt för jag var upprörd. Hon fick dödsryck (antar jag) vi hade inte hunnit in till vet om hon hade levt. Frågan var om hon kan få dödsryck ?? Är väldigt tacksam om ni inte skriver 'ni skulle ha tagit henne till vet' för det hade vi inte hunnit.
#11 Kaniner får alltid dödsryckningar innan dem dör :/ Ser lite otäckt ut, men är naturligt.
"Ni"?
12 menar dom.som har skrivit det
#13 Aha ser dock bara en så… var därför jag undrade med "ni" :)
Usch, ledsen! ❤
Ursäkta pm du tåg illa upp, för det var inte menat endast till dig eller så, jag vet att du vill dina kaniner väl. Så ta det absolut inte som påhopp eller så! :)
Gud vad tråkigt! Beklagar verkligen 😕
Det är lätt att vara efterklok när sånt här händer, men det är omöjligt att förutse något sånt här.
Beklagar tussens sorg, hoppas att du aldrig behöver genomgå något sånt här igen!❤️
Det bästa man kan göra är att fortsätta frammåt och ta lärdom av det som hänt, även ifall det inte är någons fel.
När ens vän går bort så hastigt, är det välldigt lätt att komma ihåg alla de dåliga tiderna. Men försök tänka på den tid ni hade tillsammans istället och var glad att du fick såpass lång tid med henne.
Tänk på den lilla lurviga kaninen som kom till er och gjorde ett stort avtryck i ditt liv, som aldrig ville mer än att göra dig glad - även de dagar du inte ens ville le. Den lilla lurvtussen som tiggde efter goditar varje gång hon såg dig och som inte ville något hellre än att vara med dig - oavsett vad du gjort eller hur din dag varit så älskade hon dig gränslöst.
Det bästa med djur är att de inte dömmer en efter hur man ser ut eller vart man kommer ifrån, de dömmer dig efter hur du behandlar dem, förlåter allt och älskar dig gränslöst.
Det blir en viss tomhet efter något sånthär, det går inte att undvika, men låt inte framtiden bli lidande p.g.a. det. Var glad för det som är och det som kommer.
Vet att det inte är mycket till tröst, men försök fortsätta se frammåt. Du har fortfarande Björn & Tufsan.
Låt inte den här händelsen tynga ner på ditt kaninliv.
Samma olycka händer sällan 2 gånger.
Lycka till i framtiden tussen!❤️
Beklagar verkligen! :(
Stor kram!
Vad var orsaken till att hon dog? Ledsen för din skull! :(❤
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️
Tänk också på att det var just DU som fick Sotan. Det finns bara en sån i världen och du fick henne :)
Frida

Usch, jag beklagar sorgen ❤
kissmekate.blogg.se
Tack för alla snälla kommentarer, det värmer väldigt mycket i hjärtat!
Vila i frid lilla nin 😕