Köpa kaninhus, vart?
Vill köpa nytt kaninhus till Viola. Är inte så händig av mig så att de blir snygga, därför vill jag köpa.
Har kollat på:
- Zooplus (olika av dem)
- Djurmaxi
- Teddytassen
- Gnagarboden
- Zoosajten
- Grizzly
- Animail
- Bromma zoo
Ska ej vara vanliga tråkiga trähus, som man kan lätt göra själv hemma utan snygga trähus eller liknande hehe
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hur stort ska det vara?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Mått spelar ingen större roll så länge det ej är bredare än 60 cm eller högre än 30-35 cm.
Ska passa en lejonhuvad dvärgvädur/dvärgvädur som väger 1,4 kg ca.
Ett tips är att du kan kolla efter ett katthus :)
#3 Varför skulle jag kolla efter katthus? 🙂 De brukar ju vara väldigt stora hehe
Är MDF förbjudet och har du en stor plånbok?😃
http://www.crazy4minis.com/product.html/sommarhus?category_id=73
Vad jag menar på är att du kanske ska leta bland leksaker och hobbyartiklar för människor.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#5 Hehe nej så mycket lägger jag inte på ett hus och dessutom icke så snyggt (jag tyckte inte det var snyggt i alla fall) 🙂
Brukar sällan vara bra sånt, börjar ju vara giftfri färg om det är färgat, inga "hål" mer än ingången osv 🙂
#6 Det finns dockskåp i trä som är för riktigt små barn, de är testade då barn gärna stoppar saker i munnen. Det där var för oss vuxna barn.😛
Oftast är barnleksaker säkrare än djurleksaker, då djurleksaker inte faller under samma lagstiftning. Ett ex är pipleksaker till hundar, där de ingående ämnena i plasten är förbjudna i människoleksaker.
#7 Dock brukar många dockhus har små fönster ect och det vill jag ej ha på kaninhus 🙂
Mjo så är det ju, men svårt att hitta något bra tycker jag bland leksaker osv enligt mig ^^, Så föredrar det som är gjort till just kaniner 🙂 Men smart idé annars
Har du kollat på mitthusdjur.se?
Vet ej om de har "snygga" trähus till kanin för jag har inte tittat själv, men jag vet att hemsidan finns.
Du kan ju kika 😉
#9 Japp kollade in där nyss hehe
Men inget vettigt till kanin tycker jag :/
#4 det finns katthus som funkar lika bra till kaniner. :) det var det jg menade :D
#11 Jo förstod att du menade så men många katthus är väldigt stora, vad jag sett i alla fall. Någon sida du har sett lagom stora katthus? 🙂
Kolla här: http://www.plueschnasen.de/traumhaeuser.html
Här är ett också, inte superspännande kanske men går att pimpa och kostar bara 9,90 euro i frakt till Sverige:
Här fanns det ett också:
#13 Den första du länkade till har jättefina hus men tyvärr väldigt dyra 😕 Billigaste kostade runt 260-270 svenska kronor plus då frakten 😮 (och den var inte så snygg heller hehe)
Den andra du länkade till går ej pga att den är för hög. Och är mer för utebur 🙂 Haft en sådan och kass kvalité tyvärr tycker jag.
Den tredje, är inte det samma som är på zooplus? 🙂
Men tack för förslagen!🙂
#14 har inte kollat på zooplus. Jag har precis letat lite snyggare roligare hus själv, så det är inte lätt att hitta vet jag. Har du tänkt ha det i en bur eller på golvet, inne eller ute eller både och?
#15 Tycker jag känner igen den därifrån nämligen 🙂
I inneburen. Därav de måtten jag skrev i #2 🙂
Ev ha ute på sommaren när hon är i hagen. Men det är ju inte när det regnar eller så 🙂