Kastererade hankaniner
Är det vanligt att kastererade hankaniner parar sej? Mina 2 hannar gör det på vår okastererade hona.
Behöver dom delas på? Hon springer inte alltid iväg.
Det är sällan 2 hanar kan bo ihop, inte ens kastrerade. Ibland fungerar det. Jag hade ej haft dem ihop med en okastrerade honan nej, om de försöker para henne hela tiden.
Hur länge sedan kastrerades hanarna?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Juli eller augusti. Så det blir inga ungar. Annars kommer dom överens. Dom har ganska stor bur. 2*1,5 meter + inomhusdelen som är ca 0,50*1 meter.
Har funderat på att flytta honan men behöver bygga en ny bur till henne först. Kan ju inte ta in henne i inneburen, då får hon värmslag och dör.
#2 Ok tänkte om hormonerna ej lagt sig :) Men då har dem gjort det :)
Okej stor och bra bur!:) Hoppas de fortsätter gå bra ihop, kul när det fungerar :)
Det är inte säkert att hon får värmeslag och dör för att du tar in henne, man tar in dem succesvit, alltså ökar värmen efter hand :)
Ja, jag tänkte vänta tills det blir varmare.
Grabbarna har börjat med detta nu.
Kanske ska nämnas att alla 3 är syskon. Grabbarna har aldrig varit separerade från varandra. Dom kastererades tillsammans. Kan vara därför dom kommer överens. Burens storlek inverkar oxå.
#4 Kan vara, jag tror mycket att ytan spelar in också plus då att de kastrerades samtidigt :)
Men jag hade inte haft honan kvar hos hanarna om de försöker para henne ofta :)
Nej, jag får dela på dom. Så snart jag kan.
#6 Ja gör det så fort som möjligt för honans skull :)
Du kan inte dela med ett galler eller så, så länge ?:)
Nej, det är ju kallt på nätterna och då kan inte alla gå in.
Har läst lite här på olika ställen och det verkar som om det inte är ovanligt att kastrater gör så och även honor på både honor och hanar.
Mina kaniner är jättegulliga mot varann oxå. Tvättar varann och ligger och vilar tillsammans. Så det känns lite sorgligt att dela på dom oxå.
#8 Dock är det stressigt för honan om de försöker para henne hela tiden. Och är hon då okastrerad kan hon bli irriterad på dem istället. :)
Man kan hålla ut ett litet tag, men inte för länge :)
Dem kan ju göra så efter kastrering, och det är ganska vanligt. Så jag tror du bara ska vänta och se om det blir bättre! =)
Det är bättre. Sist någon jagade var det lilla Estelle som var i farten. :)
Var när ljuset kom som dom satte igång.