Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbur-och-skötsel
Läst 1533 ggr
[Ebidda98]
0

Potta

Hej, har ni nån potta eller liknande till era kaniner? Hur lärde ni dem använda den i så fall? :-)

[Tilde]
1

Jag har toalett till alla mina kaniner, men endast en använder den… xD Min hane har hela buren som toalett (han är för det mesta frigående) och min ena hona är.. en gris. 😛 Honan som använder toalett har inte lärt sig det utan hade det som instinkt. 

Men om man lägger deras avföring i toaletten och håller resten av buren väldigt ren så brukar de inse att det är det hörnet de ska använda. :)

[Ebidda98]
0

Okej :) Men hur avvänjer man dem? Melker har nämligen valt min matta som favorit bajs plats… Har försökt flytta det många gånger ://

[LevixKito]
0

Om kaninen skulle kissa/bajsa utanför lådan (på fel ställe), brukar jag antingen gnida bort det med gallsopa och i värsta fall spreja parfym på efteråt så att kaninen inte känner lukten av sitt tidigare kiss :P Eller så får man helt enkelt ställa dit en låda över det området och hoppas på att kaninen "fattar vinken" :)  

Tänk på att mycket har med kaninens personlighet och vana att göra! ^^ Min en kanin går på lådan oavsett medan min andra vägrar gå om man inte tömmer den efter varje gång den använts… Alltså kissar han en gång i lådan och resten utanför XS

Hoppas det löser sig! :))

Om det finns fler kaninen i huset kan de "revir-bajsa/kissa" och det lär vara svårare att avvänja. ^^''

MVH
Lina

[Ebidda98]
0

#3 Okej, han nissar alltid på samma ställe i buren men när man sätter dit en låda kissar han bredvid iställetXD Det finns nåt - cederspån tror jag det kallas… Är det bra?

[körsbärsblomma]
0

jag har köpt en toa igen till min cesse så  han är toa ren igen han vet att man ska gå på den igen hade det i hans gammla

valorous.kid
0

Jg har alltid haft toa yill Backy. Först kollade jag var han ville bajsa. Sen ladr jah i lite bajs i toan och la placerade den där han bajsade. Och nu använder han den :P

Frosstis
0

#1 Har du en kanin till dina kaniner?😃 (haha vet att du menar toalett men ville bara skratta lite själv här i min ensamhet hihi)

[Tilde]
0

#7 Haha oops! Blir lite fel när man multitaskar xD

Fridaaaa
1

Toalätt till dem menar du?
Nepp inte till mina. De kastar mest runt det. Rensar deras hörna istället,  går smidigt och bra det med :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ebidda98]
0

#9 Okej :)