Presentationstråd 2013
Jag tänkte att vi kunde starta en ny presentationstråd som är aktuell då många medlemmar från den gamla tråden kanske inte är aktiva längre. Så här är nu "Presentera dig" år 2013! :)
Mitt namn är Tilde och jag är 21 år gammal i skrivande stund. Jag är bosatt i Danmark med min sambo Mads och alla våra djur. Vi har ett helt gäng reptiler, men så har vi också mina fina kaniner. :)
Just nu har vi 10 kaniner, varav 7 är ungar och 6 av dessa kommer att säljas. En hane stannar för framtida avel 🙂 Jag föder upp lejonhuvade (blandisar, de har lite hermelin i) till kel - folk kan ju tycka vad de vill om det, men det är min största hobby och alla ungar vi får fram kommer till fina hem - annars stannar de såklart hos oss!
Jag ska börja studera i Malmö senare i år, förmodligen blir det ett akritekturprogram, vilket passar perfekt då jag är väldigt kreativ och älskar att rita och måla, designa och planera.
Vi bor just nu i en lagom stor lägenhet norr om Köpenhamn, men planerar att flytta till ett Radhus mer centralt.
Frida heter jag och är 22 år gammal.
Bor på landet i underbara Blekinge tillsammans med min sambo tillsammans med våra djur: 1 hund, 2 katter, 5 kaniner, 6 marsvin och fiskar 🙂
Jag läser till förskollärare, vilket jag trivs superbra med!🙂
Mina intressen är djuren, fotografera, vara i skogen (mest vår & sommar), datorn mm.
Älskar att fotografera! Det tycker jag är jätteroligt🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Anna heter jag och är 25 år gammal.
Jag bor i ett rött radhus med vita knutar i Östergötland tillsammans med min sambo och våra 2 kaniner Hoppsan och Ellie.
Under min gymnasietid blev jag svårt sjuk och fick lägga mina studier på is, men nu är jag igång igen och läser mot slutbetyg på distans. Dock är det farligt att vara hemma då kaninerna får mer tid än jag tänkt mellan studierna…
Jag älskar att vara ute i naturen, läsa, skriva, måla och laga mat.
Jag heter Sonia och är 15år (fyller 16år i höst) och jag bor i Knaften i södra lappland tillsammans med min mamma, pappa, syster och djur. Vi har just nu 3 hästar, 4 kaniner, 1 hund, 1 katt och 1 leopardgecko.
Går i 9:an just nu och tänker gå naturvetenskap med inriktning natur i höst, för att senare kunna bli veterinär. Har då tänkt inrikta mig på hästar och smådjur som är mitt stora intresse :) Sitter aktiv i lappmarksryttarnas US-styrelse och rider lektion på måndagar och på onsdagar är jag stallvärd.
Är medlem i västerbottens kaf också och föder upp japantecknade dvärgvädurar i pytteliten skala, hade tänkt vänta tills jag är färdig med utbildningen och har fast jobb och bostad, men jag kunde inte vänta 😇 Håller på litegrann med hoppning och utställning såklart, blir typ 2 utställningar per år då mamma och pappa inte är särskilt sugna på att skjutsa mig 24mil totalt :)
Jag och mitt ena sto Primula, på bilden 17år gammal (blir 18år nästa månad).