Kryddkullen - bildtråd
Idag är ungarna 6 dagar gamla och såhär ser de ut nu! 😃
Vanilla
Chili
Cayenne
Clove
Mint
Pepper
Saffron
Åh va söta dom är 💋
#1 Hihi jaa ^^ Man ser också att de största av dem snart öppnar ögonen, för deras ögonlock är nu mycket tydligare än innan 🙂 Några dagar kvar bara!
så söta och så små🙂
Åh, Pepper är min favorit hittills!❤️
Såå söta❤️
De är så söta Tirin!
Chili är min favvo än så länge ❤️
Så kul att få se de växa.
Ser att lille Saffron är viltgrå ändå.
Pepper är klart finast med den blanka, kolsvarta pälsen och vita tecken. Ska du behålla någon?
#7 Ja den visade sig vara viltgrå trots allt :) Jag kanske behåller Pepper om det är en hona. Vill gärna ha en hona, men vill helst inte ha en brokad då Willow är det. Viltgrå är ingen favoritfärg, men skulle en av dem vara en hona med blåa ögon så kanske den stannar! 😃
så söta!
i vilket program redigerar du dina bilder?😉
#9 Picasa brukar jag använda :)
Kommer det vara några till salu eller behåller du alla? Vilka sötnötter!❤️
//Selma
Stay strong, whathever they say.
#11 De kommer att säljas :) Men jag vill gärna behålla en av de mörka om det finns en hona bland dem. 😃
Jag skulle ut och hämta in ungarna för vägning imorse och när jag hade lagt alla ungar i "korgen" jag använder så kom Charlie och hoppade in i bolådan. Hon stod där och nosade runt ett tag innan jag insåg att hon ville ju ge di till ungarna! Jag la snabbt tillbaka dem i lådan och där satt/låg vi, alla 9 😃 Så speciellt att jag till och med får klappa Charlie när hon matar ungarna, åh vad hon är gullig ❤️
Här är de, 8 dagar gamla - de växer snabbt!:
Vanilla
Cayenne
Chili
Clove
Mint
Pepper
Saffron
Jag är intresserad av Pepper eller Chili. Alla är såklart jättesöta men dom var bara så himla bedårande!😃
//Selma
Stay strong, whathever they say.
#14 Ja de är riktigt söta! :) Saffron och Chili kommer att se i princip likadana ut förutom att Saffron får mer päls. Tur det, annars skulle jag inte kunna se skillnad om en veckas tid. 🎧
#15 Haha tänk dig när vi hade våra viltgråa bebisar, alla viltgråa med vit prick på huvudet, OMÖJLIGT att känna igen de ;)
#16 Haha ja det kan jag tänka mig! Hur gjorde ni då? 🤦♂️
Vilken ras är dem? Super söta!!! <33
//chilliekanin
#18 Blandisar, pappan är lejonhuvad och mamman är lejonhuvad/hermelin :)
Jättefina de är, längtar tills jag får hem min Dvärgvädur, dock är de inte ens födda än. //Linda
Jag och söta lilla Cayenne
Och här har vi underbara Chili!

😍
Du har fått till namnen bra!
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
#23 Hihi ja jag tycker namnen passar varje unge väldigt bra :D
Nya bilder!
Pepper
Mint
Saffron
Vanilla
Cayenne
Chili
Clove

Dem är ju bara för söta!! ❤️
//chilliekanin
Clove - häftigt med örontopparna som blivit "doppade i färg"
Även om Pepper fortfarande är finast ^^
#26 Det är de verkligen ^^
#27 Hihi ja jag gillar när öronen är halvt färgare :) Pepper är nog mångas favorit, fast jag tror min favo än så länge är lilla Chili 😛
Japp, fortfarande Pepper som är favoriten här!😍 honom skulle jag vilja ha.
#29 Köp, han ska säljas om det nu är en hane 😉
#30 Om det inte vore för att jag redan har lilla Oliver så.. ;)
#31 Haha ja okej ;)
Alla är ju så otroligt söta!😍
/Kram Jennifer
Bor inte du i danmark? Hur gör man då om man köper en unge från dig? :o Bara nyfiken hehe, dessutom har jag syskon där så man kanske kan.. ;)
Aut viam inveniam aut faciam
#34 Jo, lite norr om Köpenhamn :) Det beror såklart på var man själv bor. Det är ganska lätt att lösa om man bor i södra Skåne, men annars brukar transportmöjligheter finnas med folk som pendlar eller liknande. Vi försöker hjälpa till så gått det går 🙂
#35 Jag tänkte mer om de ska ha nå pass eller om man får föra djur över gränsen utan något speciellt tillstånd :)
#36 Jaha! Nej det är inget som behövs mellan Sverige och Danmark :) Inget tillstånd, inga speciella vaccinationer eller nått.
#37 Okej! :) himla söta ungar!
Jag är kanske intresserad av pepper! Men bor dock i Västerås! Transport kanske kan lösas i så fall? Ska prata mer med mamma ikväll!:D
Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎
#39 Kul! Jag kommer ju från Västerås ^^ Det borde gå att lösa om man är ute i god tid :) Ungarna är leveransklara i slutet av april. 🙂
Ok! Hör av mig i morgon eller övermorgon!:D
Mint eller pepper i så fall! In My heard!
#42 Hihi 😃 Nya bilder kommer under veckan också! Om jag kan få dem att sitta stilla vill säga ;)
Pmar dig!:)
#43 hihi ok!:D
Jag döör så söta! Allihopa! :D
~Rabbits for Life~
Äntligen har ungarna nog med päls för att våga äventyra utanför bolådan! Så sjukt söta när de hoppar runt! 😃

MINT :P Kan du läga ut en liten bild på bara han? :)
#48 Jadå, jag kan ta kort på honom om ett tag :)
Här kommer några till bilder :)
Mint
Chili
Pepper och Chili
Pepper
Chili och Cayenne

Pepper,, Pepper,, Pepper!!
😍
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Men åhh vilka sötnosar!:)
vem/vilka kommer du kanske behålla??? chili var gudomlig
#53 Vet inte riktigt, jag fastnar ju för alla ^^ Men favoriter utseendemässigt är just nu Pepper, Chili och Vanilla 🙂
Vilka godingar! :D
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
OMG pepper!:)
Tog lite "modellbilder" på ungarna idag! 🙂 - Mint är den bästa modellkaninen jag har haft och herregud vad han är söt! Pepper var också en ganska bra modell och Vanilla med :)
VANILLA
CAYENNE
CHILI
CLOVE
MINT
PEPPER
SAFFRON
För fler och större bilder, besök bloggen: http://ninerna.blogspot.se/
Saffron hade problem med ögongrums idag, så jag tvättade ögat med en blöt tops. Efteråt pussade hon mig som tack för hjälpen :) Ögat ser dock trött ut, så jag ska kolla till det igen imorgon.
Vad snabbt de växer! Och så söta😍
#63 Ja, det gör de verkligen! :D Känns som det var nyss de var hårlösa och blinda xD
Nu finns ungarna att tinga på hemsidan: http://videungkaniner.weebly.com/till-salu.html
Så otroligt söta! <3
Hur gamla är dem nu?
//chilliekanin
Om jag får en kan jag inte bestämma mig mellan mint och pepper!
#65 De är 3 veckor nu (22 dagar exakt) 🙂
#66 Hihi de är båda supersöta! Vi kanske behåller Pepper dock, sambon har fallit för honom. ;)
Puh,då slipper jag välja ;)
Chili är ju sötast i världen.
Du har så fina niner Tirin. Hade du haft dvv så hade jag lätt köpt från dig! :-)
#69 Hihi :D Tack så mycket! Ja tyvärr har vi inte fastnat riktigt för dvv så som för lejonhuvade. 😉
Vilka är killar och vilka är tjejer?
/Kram Jennifer
#71 Vi är inte 100% säkra än (ska kolla igen så snart som möjligt), men såhär ser det ut så länge:
Honor:
Chili
Cayenne
Vanilla
Saffron
Hanar:
Pepper
Mint
Clove
#72 Okej, tack! Var lite förvirrad innan :)
/Kram Jennifer
Aaaaw! Synd att Pepper är en hane, för han skulle väll stanna hos dig om han var en hona?
#74 Stannar nog ändå :) Sambon vill ha kvar honom, haha
#75 YES YES YES! Massa bilder hoppas jag!
#76 Hihi ja det kommer självklart om han nu stannar! 😃
Men FY mint, du är ALLDERLES för sööt!!! :*
Åhh vilka fina blåa ögon Pepper har fått!
Safron
Söta!
Vet inte om du redan skrivit det, men vilken ras? :)
Jag tycker Mint är väldigt Willow, iallafall på bilderna
/Kram Jennifer
Du finns Saffron kvar?
// Julia!
Skulle du vilja lägga ut fler NYA bilder? :P
#82 Nu svarar jag åt Tilde(hoppas det är okej Tilde🙂) , de är Lejonhuvade kaniner.
#85 Okej, så söta! ❤
#85 Både lejomnhuvad och hermelin, men mest lejonhuvad😉
/Kram Jennifer
Vanilla är min favorit!!
#87 Juste, glömde :)
#84 Ja Saffron finns kvar (ingen flyttar ju förrän 25:e april tidigast) och går att tinga om man är intresserad :)
#82 Som andra redan har skrivit är de en blandning mellan lejonhuvad och hermelin. Pappan är lejonhuvad och mamman är 50% lejonhuvad och 50% hermelin. 🙂
Ååh, Chili var ju för söt! :)