Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: köp-sälj
Läst 730 ggr
Rocksey123
0

(K) 19-03-2013 Dvv lejonhuvad

Hejsan! Som ni kanske sett så söker jag en dvärgvädur, lejonhuvad. Helst isabellabrokad. Jag vill kolla på olika kaniner så jag kan inte säga direkt om jag vill ha en kanin. Jag söker en snäll, gärna hopp bakgrund. Jag vill ha 1 kanin och inte mer. Lägg gärna upp en bild. Kanske frågar lite om kaninen och så :). Minst 4 månader när jag hämtar den.

//Selma

Stay strong, whathever they say.

Denna kommentar har tagits bort.
Rocksey123
0

Puttilutt :)

//Selma

Rocksey123
0

Putt!

Ingen?

//Selma

[YukiOni]
1

Just brokad kan vara lite svårt att få tag på, vet ett ställe där jag fick min brokade hona ifrån(dock lejon/angora) men den människan har jordbruksvreket på sig just nu för att medvetet avla på djur med bettfel och andra sjukdommar. 

Kolla på registrerade uppfödare/kaningårdar istället, en mantlad lejon dvv kanske?

Rocksey123
0

#4 Okej :/

//Selma

[YukiOni]
0

#5 Just ör att brokad inte är en godkänd färg + att man aldrig ska para 2st brokade kaniner är det inte så vanligt, sen just lejonhuvad dvv är fortfarande en rätt 'ny ras'

Rocksey123
0

#6 Okey, det var ju väldigt synd :(

//Selma

[YukiOni]
0

Det finns dock på många 'vanliga' lejonhuvade om det är intressant😛
Annars e det också ganska vanligt med mantlade dvv 😃
Vill du ha ju the 'brokade' utseendet kan du ju prata m en uppfödare som föder upp manteltecknat och fråga efter en individ som inte följer standarden (typ att den är mantad med en 'dålig' teckning, ser näst intill brokad ut) då får du en förhoppningsvis reggad kanin + att den e frisk och du kan ta ungar på den senare om du skulle vilja🙂

zezagena
0

Vet ej var du bor men kan du tänka dej en söt liten ljus japanteckn gul/svart har jag en, ej lejonhuvad dock o bara 4 v ännu men kan återkomma med foto om du intress/PM. Dvv o den kan säkert bli en hoppis. Finns i Sthlm