Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 449 ggr
Vildvittrans
0

(K) 19/3-13 Hane köpes!

Vår hane gick hastigt bort i förra veckan och kvar har vi en liten tös som sörjer så förskräckligt. Hon behöver få en ny livskamrat så fort som möjligt!

Han ska vara välhanterad och trevlig. Är han för liten för kastration får de bo brevid varandra i separata burar tills det är dags. Äldre hane går också bra så klart, men jag vill inte att han är allt för gammal eftersom honan är under året. Tänker att jag inte vill att hon ska bli ensam igen om han dör av ålder tidigt.

Här bor kaninerna inomhus så han får alltså inte vara utekanin nu. På somrarna däremot släpps de ut i "hagar" på gräsmattan men tas alltid in på natten.

Vi föräldrar har huvudansvaret och tycker om att pyssla med kaninerna men de bor i sonens rum. Han är 10 år och väldigt fin med djur. Men han blir rädd om kaninen är väldigt sprattlig så en lugn och välhanterad hane vill vi ha som sagt.

De får komma ut och skutta långa stunder varje dag och får bra mat.

Vi bor i södra Småland (Ljungby) så gärna i närheten eller om transport går att ordna.

Maila helst om ni har någon kille som kan passa oss: vildvittrans@gmail.com

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

Vildvittrans
0

Glömde skriva att vi inte är intresserade av långhåriga. Honan är teddy dvv men nu vill vi alltså ha en korthårig kille eftersom sonen inte tycker det är roligt med borstning och jag själv känner att det räcker med en lurvtussa.

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning