Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: avel-och-ungar
Läst 967 ggr
amandaerslid
0

S: Låna hane till avel

Jag hadde tänkt att låna in en DvärgVädur rexhane till min rex dvv´s hona.

Naboo som hon heter är tre år, hon har fått tre kullar, en i hennes förra hem och två hos mig. 

När hon kom till mig sommaren 2011 var hon mycket avvaktande i buren, hon var inte så van vid folk och var ganska vresig. Jag höll på med henne väldigt mycket, och sen när jag ansåg att hon var i så bra form och jag hade fått till henne så bra så jag tog min första kull på henne. Alla  överlevde förutom en som var död född.

Förra kullen överlevde alla med och hon var  verkligenen  helt underbar mor.Det blev dock två död födda. 

Men nu när jag inte har någon rex dvv hane så vill jag låna in. Skulle vara kul att få en Dvv rex kull för en gångs skull :))

Nu tre år efter hennes förra hem är hon verkligen jätte mysig. Hon älskar att gosa och är inte alls sur i buren. 

Jag bor i Uppsala så här vill jag helst att hanen ska vara med, iallafall i närheten! 

Naboo är i färgen svart rex. Född 2010.

Har du pojken som du tror skulle passa min flicka,tveka inte att PMa!😃

Mvh amanda

(Bild på henne kommer senare)

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.

Fridaaaa
0

Vänligen läs annonsreglerna, bland annant ang datum i rubriken.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

amandaerslid
0

Vart står annons reglerna då? Skrev inte datum för att det spelar ingen roll när jag parar henne, ville bara kolla om det fanns någon i närheten som ev. Skulle kunna ha en bra hane till henne..

Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning! 

http://rorodalens.weebly.com/Förlägen

.

Fridaaaa
0

#2 Står fastnålat på framsidan här.
Ang datum i rubriken är för att vi ska veta hur gamla trådarna är, så det ej ligger för många gamla trådar osv :)

[MiniPim]
1

#3 Är det en ny regel? Man kan ju bara klicka in på inlägget och kolla där i hörnet. 

Tycker ditt inlägg va jättebra TS! ^^

Fridaaaa
0

#4 Ja, ganska :) Vi har haft tråd uppe om det, inom admin :)
Och vi kom fram till att vi ska göra så här :D
Står bland annat i den fastnålade tråden också, om annonsering :)