Gjorde illa sig?
Alltså… för ett tag sedan var jag så himla smart och skulle gå och hämta min kamera som låg på nedervåningen. Jag ville inte lämna min kanin ensam och jag ville inte tvinga in honom i buren så jag tog honom. När jag gick i trappan, så av någon anledning ramlade jag vilket gjorde att jag tappade min kanin, jag lyckades fånga honom innan han verkade ha skadat sig.. så jag sprang upp igen och satte ner honom på mattan för att se om han rörde sig konstigt. Det gjorde han inte, Men han slickade sig konstigt om munnen och tuggade ovanligt. Så jag tänkte kolla på hans tänder. Men han var ovanligt envis. Men när jag fick upp munnen så tyckte jag att nedertänderna såg kortare ut.. jag vet inte och är inte helt säker. Han åt lite pellets så på de sättet har han nog inte ont. Självklart tar jag på mig skulden till 100%, jag bryr mig inte alls om att jag har ont utan för mig ligger han på första plats!
Borde jag avvakta och se hur han beter sig, eller borde jag agera Direkt?
Vad slog han i? Är alla lemmar ok? Kanske bröt han av tanden lite? Kolla så han inte har råkat bita ihop konstigt eller så. Verkar han inte bete sig normalt skulle det vara en bra idé att kolla hos vet. så allt är som det ska.
Kontakta veteriner för säkerhetens skull.
Ja du kan ju ringa och rådfråga i alla fall :)
#1 Han beter sig normalt och äter normalt osv. Men tack för svaren!
min kanin gör så när den blivit överraskad
Frida