bur hjälp!
0,5 kvm är minsta måtten,
Är det 4 fack eller 2fack? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kommer varje plan vara 75? :)
Hälsningar Lurvas11
#2 Står att bredden är 75 cm :)
Är de 100x75x50 ungefär? Det är ju helt ok mått tycker jag :) Jag hade gärna haft minst 60 i höjd dock (fast det kanske det är).
#3 Tänkte att höjden på varje plan var 75 😃 Måste lära mig att läsa nogranare 😃
Hälsningar Lurvas11
#5 Hehe ok höjden på hela buren är 2 m står det :P
Jag tror det blir bra, men frågan är, hur du ska komma åt maten osv där uppe på det är 2 m högt allt sammans? :)
#1 ja det kommer vara en 2-fackare
behöver fortfarnade hjälp
#9 Man puttar ej samma dag som man skrivit i tråden :) (räknas som puttning)
Du har ju fått svar på frågan i #0? :)
mm jag vet men dator laggade lite så den skickande de #10
ja men kommer ni på något enklara sätt efter som den kommer bli ca 2 m hög?
Du kan ju ha förvaring på sidan och 50-60cm i höjd räcker per fack, de kan inte stå riktigt upprätta under taket om det står på hylla men varför de ställer sig på bakbenen där brukar i huvudsak vara för att nosa på taket, så man hjälper ju kanin på traven^^
60+60+ben på ca 70cm säger vi om ett skottkärr ska rymmas under = 190cm. Bara det är ju stort ändå och ben hade du ju inte tagit med i förra räkningen (?). Tror det blir väldigt jobbigt för dig att ställa dig på knä om du ska ha de små klossarna du har under buren.
Har du 50cm i höjd per fack så blir buren istället 170cm.
Är faktiskt rätt svårt att pressa ned buren hur mycket som helst, men jag har gjort ett försök :)
#13 Det gårinte att läsa den lilla texten du skrivit på bilden, trots att man klickar upp bilden…
#14 Jag ser vad det står ;)
#13 Måste burarna vara 80 cm höga? Det kommer att bli jättejobbigt för dig att kunna nå den högsta hyllan. Även om du har en liten pall/stege så kanske det blir halt på vintern eller jobbigt om du ska ta ner tunga saker.
#15 Viss text går att se, viss inte :) Sitter vid datorn ;)
#16 Jag ser allt, sitter också vid datorn. :) Men TS kunde ju ha använt ett större typsnitt om man säger så. 😛
#17 Ok konstigt :)
#18 Olika bra syn antar jag? :P Inte konstigt att man ser olika bra… Mads kan läsa miiiinitexter och jag stirrar på dem och tänker "wut?" xD
#14 Förstora den, ser själv utan problem . =)
#20 Ja just det, man kan ju zooma in om jag har svårt att se :) Håll i ctrl och + :) ctrl och - för att zooma ut igen.
#19 Har glasögon, så detär inte det som är problemet ;)
Är närsynt så ser text bäst på nära håll men jobbigt att läsa den :P
#20 Skrev ju det, att jag hade förstorat den, alltså klickat på bilden, men inte mer än så :) Kunde läsa sen på telefonen så :)
tack #15 det tänkte jag inte på när jag frågade pappa hur lång han var så var han 1.78 och det närmaste tiotal var 80 och frågade jag var 1,80 delat med två var efter som jag suger på matte så sa han att bur bara behöver bli drygt 1,80 hög så melan 60-80 cm hög i varje bur blir bra
tack #14 såg att det var lite text men är van för min/våran skärm är så stor..
#23 Jag sitter vid en bärbar dator, som är 15,6 tum :)
Så är kanske därför, kanske blivit bättre om jag suttit vid den stationära, mycket större skärm där :)