Nybörjarkurs i Kaninhoppning!
Hejsan!
Är du sugen på att prova på en aktivitet som är rolig för både dig och din kanin?
Då är kaninhoppning någonting för er! 😃 Alla kaniner är välkomna stora och små. Renrasiga eller korsningar, med eller utan stamtavla.
Vi är fem glada och erfarna kaninhoppare födda i början av 90-talet som tidigare varit medlemmar i Stockholms Kaninhoppare. Nyligen startade vi en klubb vid namn 08 KaninhopparTeam och vi har precis blivit godkända och anslutna till Sveriges Kaninhoppares Riksförbund.
Vi är alla väldigt engagerade och har planerat in ett gäng tävlingar och nybörjarkurser redan till våren och ni är varmt välkomna att delta om ni är intresserade av att prova på kaninhoppning.
Mer information om oss, vår klubb, tävlingar och nybörjarkurser hittar ni på vår hemsida:
-----------------------------
NYBÖRJARKURSEN 14 APRIL
Tid: 10:30
Plats: Älta (mer specifik plats kommer inom kort)
Pris: 150 kr
Typ av kurs: Grund-/Baskurs
Åldersgräns för deltagande: 7år
Lägsta deltagande ålder: 5 år med medhavande vuxen.
Krav av medlemskap i SKHRF: Nej
Inklusive lunch: Ja
Krav på egen kanin: Nej
(Finns möjlighet att låna kanin till de praktiska delarna, detta anges i anmälan)
För intresse kan ni kontakta oss via 08kaninhopparteam@gmail.com
För att anmäla er kommer information ut på hemsidan snarast!
----------------------------
Här är några länkar till videoklipp på medlemmar i vår klubb under tävlingar:
http://www.youtube.com/watch?v=TA638Q2pHHg
http://www.youtube.com/watch?v=AW62NjHlyPg
Varmt välkomna att maila eller ringa till oss!
Med vänliga hälsningar
08 KaninhopparTeams Styrelse 🙂
Vid frågor eller redan nu vill lämna intresse är ni välkomna att mejla oss på: 08kaninhopparteam@gmail.com eller ringa Hendrike Palm på 070-2008938
Jättekul ju, har nästan lust att skicka iväg min lillasyster så hon lär sig och kan börja hoppa med sina egna kaniner.. 🤪
#1 - Gör det! 😃Det här är en riktigt rolig upplevelse och framförallt ett tillfälle för dig som vill träffa andra människor som delar intresset kanin. Åldern på deltagarna brukar variera men jag som 22 åring kan säga att det här är något som man lätt blir fast i 😉
#2 Ja det är ju jättebra! Fast hur nybörjare ska man vara? Haha jag har ju tävlat flera gånger men det låter ju kul ändå.. Kanske faktiskt skulle vilka åka dit med min syster och bara vara med henne! Får se! Sen är problemet att vi bor i Göteborg men tåg löser ju allt. ;)
#3 - Vi har inget krav på tidigare kunskaper men samtidigt har vi inga krav på att man inte får ha det heller. Nu blev det lite krångligt kanske 😛
Vi kommer förmodligen (utan att lova för mycket) även att ha läger i sommar som är flera dagar och som innehåller mer aktiviteter som rör både kanin och oss människor.
Har ni svårigheter att komma upp till enbart ett par timmars kurs kanske ett läger är mer av intresse?
Håll utkik på vår hemsida!
Annars rekommenderar jag dig/er att ta kontakt med Västkustens Kaninhoppare, de kanske har kurser och aktiviteter på gång 🙂
#4 Nä jag förstår! ^^
Okej vad skoj, ja precis det kanske är bättre. Jag får se! :D
Ja det ska jag göra.
Jag är medlem i västkustens kaninhoppare så ja det kan jag kolla. =) lycka till annars!