Vad för godis?
Tänkte höra vad ni ger till era kaniner som godis och belöningar? Tänker försöka lära min dvv Edvin lite trix, som att stå på bakbenen, snurra runt osv och vet inte riktigt vad jag ska använda som belöning. Idag skar jag små bitar av morot och det älskar han ju, men jag skulle gärna vilja ha tips på fler saker att ge vid träning och lek :)
Jag torkar morötter och ger vid klickerträning :) Jag lägger några tunna skivor på tiningspapper i 3-5 dar och sedan är det färdigt :) Nyttigt och billigt :D
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#1 Åh smart! Ska jag genast göra :)
#3 Okej! Bra idé det också :) Men jag har fått för mig att kaniner inte ska äta så mycket äpple, eller har jag fel? Fast ger man bara någon gång i veckan är det nog ingen fara kanske!
Jo det stämmer! Min kanin får max 2 skivor i veckan, men ska man ge lite belöning brukar jag dela i massa småbitar - så varar godsakerna längre 🙂
#5 Ja men precis :) Är ju van att träna hund och hon får pyttesmå godisbitar, så det är väl samma sak med kaniner helt enkelt :)
Jag använder ofta Drops när jag klickertränar, vilken hemsk djurägare jag är va?
😕 Annars kan det bli solrosfrön, fast då får dom inget i fodret sen såklart. Och ofta använder jag torkade morötter och banan med, men det vanligaste jag använder är hederlig Cuni Complete-pellets, kaninerna är tokiga i det😃
#7 Drops är väl inget jättebra godis, Det innehåller mjölk. Kaninernas magar är jue inte gjorda för mjölk när dom är stora :)
#9 då har man lärt sig något nytt idag! :D
min kanin brukar få lite lite godis eller frukt
#10👍 Men det är självklart inget som är bra att ge, och man behöver ju inte ge det för att det "ska ges" liksom. Jag gav/ger det till kaninerna som är omotiverade till träning, när dom är motiverade så byter jag godis till nåt bättre.