Blir dräktiga honor tjocka?
Vad är er erfarenhet av dräktiga honor? Tycker ni att de blir tjockare/brukar ni kunna se på dem om de har ungar i magen? Hur tidigt i så fall? :)
Jag såg inte alls när Siri var dräktig. Märkte det när jag ställde henne på vågen, de två sista dagarna kunde jag känna, men inte tidigare än det :)
#1 Samma här med Charlie. Jag hade ingen aning först när hon var dräktig. Jag försökte känna efter ungar eftersom jag hade märkt att hon hade rymt från buren förut (när de tjuvparade sig), men kände heller inga ungar de gånger jag försökte. Sen POFF så lång det åtta stycken i boet xD
Tycker dock att hon ser tjock ut nu! Om hon är dräktig så är det 1,5 vecka tills ungarna föds… vet inte om hon bara har lagrat på sig fett eller vad det är. 😛
Vissa kaniner blir det, andra inte.
En kull jag hade märkte jag inte att honan var dräktig, kände inga ungar heller, så är olika :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Haha precis, helt plötsligt bara ligger där små knyten i boet :')
Men boade inte hon för ett tag sedan? Det brukar ju betyda skendräktighet (Siri gjorde också så de två första parningsförsöken när hon gick tom båda gångerna) 😕
#4 Jo, men det gjorde hon å andra sidan tidigt sist också. :) Hon har nu byggt en ingång till boet, så vi får ju se om det faktiskt kommer ungar eller om hon bara är skendräktig.