Ny familje medlem :D
Snart så ska den nya familje medlemmen stjärnklar. Jan kommer hem på söndag. Bara lite mer väntan :-) han ska ju få bo ihop med min nuvarande kanin hona :-) men dom kan inte flytta ihop på en gång P.g.a att han är ny kastrerad. Men tänkte fråga om jag typ kan koppla ihop honans kanin inne bur med en hage som stjärnklar ska vara i . Tror ni det funkar ? Ska först vänja honom vid att bo i inomhus värme hur lång tid ska man vänja dom ? Ebba :-)
Den högra kaninen speciellt, var ju bedårande 😍
Att koppla ihop en hage med buren går hur bra som helst. Är båda kaniner innekaniner? Annars får du vänja dom successivt vid att vara inne, så dom vänjer sig vid värmen.
När du släpper ihop dom sen så gör det på neutral mark, så ingen av dom har något revir där. Annars kan honan attackera hanen, en stor hage funkar bra att släppa ihop dom i.
Tack :-) nej min hona allså hon till vänster i bilden hon är inne kanin och hanen. Är ute kanin men jag ska vänja honom successivt vi har ett kallt rum redo för honom :-) men vad bra för då kan man ju passa på att låta dom vänja sig vid varandra innan man släpper ihop dem :-)
Haha ojdå råkade publicera kommentaren 2 gånger xD
#2 ja men har ni ett kallt rum redo för honom är det bara att sätta igång och vänja honom vid värmen :)
Ja det ska jag :-) längtar tills imorrn.