Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettmat-utfodring
Läst 1078 ggr
fsigge
0

Mjölklinser??

i affärer som ica maxi och coop forum o sånt så finns det en sak som heter mjölkliser zoogott för smådjur. Kan inte de vara farligt eftersom att vissa smådjur kan vara allergiska mot mjölk? Vad tycker ni om mjölklinserna. Är de dåligt och ge kaninen 2-3 mjölklinser nån dag? har sånna hemma men har aldrig använt dom

Frida

fossingen
0

Jag har då get sånna förr och ger ibland andra typer av drops, jag har aldrig upplevt någon fara alls. Det är ju mer som belöningsgodis.

[_hsleiufhbtv]
0

Jag använder det som belöningsgodis vid klickerträning :) sålänge man inte ger det i stora mängder är det igen fara.

MalinFrosch
2

Gav det till min gamla kanin. Han fullkomligt älskade dem. Blev helt tokig när han visste att han skulle få dem.
Kunde inte så mycket om kaniner på den tiden och litade på att det som såldes till kaniner också var helt okej att ge till kaniner.

Ger inte sånna till min kanin jag har nu. Kan inte finnas något nyttigt i dem för kaniner. Och min kanin gillar pellets så mycket att jag använder pellets som "godis" när vi tränar. Förstår inte varför man vill ge sånna saker till sin kanin. Använd torkade morötter eller sånt som godis istället.

[_hsleiufhbtv]
0

#3 Det finns inget nyttigt alls i dom, därför kaninerna gillar det hahah. Men skämt å sido, jag använder dom vid träning då majoriteten av mina kaniner inte är motiverade av pellets och annat nyttigt godis vid träning, då funkar drops bra. Det är nog den enda fördelen jag kan hitta med det godiset tror jag, kaninerna gör verkligen allt för att få en bit.

Men det är inget godis att rekommendera direkt, bara massa fett och socker.

Fridaaaa
0

Inget jag skulle ge mina kaniner. Finns bättre alternativ :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fsigge
0

tack nu vet jag att det inte är bra men inte "dödligt" ;)

Frida

[morotochcesse]
0

jag ger dom lite då och då som godis