vill bita mig.
På morgonen när man kommer till vår innekanin och ska ge honom mat så är han jättehungrig och skuttar fram och tillbaka i buren fram till luckan. När man öpppnar så luktar han på en och man kan klappa honom och han sitter lugnt. Men när jag slutar och klappa honom för ta matskålen så biter han mig på armen. Har hänt 2ggr nu och det känns lite läskigt med ge honom mat. Nu har vi flyttat matskålen så den är nedanför luckan. Jag provade att hålla fram matskedsmåttet som vi ger honom mat med och han biter på den och drar i den.
När han har fått mat så är han helt lugn. Jag kan tänka mig han vill skydda sig matskål, eller är superhungrig. Han får 2 msk pellets på morgonen och 2msk på kvällen, samt grönsaker på kvällen. Hö har han tillgång till och även halm. Han äter inte så mycket hö däremot verkar han tycka bättre om halm. Han väger nog 2kg (dvärgvädur) och är inte kastrerad ännu. Vi ska kastrera honom och speciellt nu när det börjar bli akutellt (7månader nu). Han är rumsren när han är ute och skvätter inte eller markerar något revir.
Tacksam för råd.
Låter att han blir så upphetsad så att han biter, För att skynda på dig lite:P
Du kan pröva att inte ge honom mat förens han är lungn.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story