Vila i Frid!
Vila i frid 
Vila i frid 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Beklagar sorgen. 
Nejj vad fin! :'( R.I.P
å va duktig du e på att rita! Vila i frid <3
Frida
Åh RIP. 
Så duktigt du är!
(duktig*)
#8 Tack=)
Beklagar!
#10 Tack
Får man fråga varför hon avled? :/
Beklagar verkligen!
#12 Hon hade pasteurella hela sitt liv i tort sätt (fick när hon har ca ett halvår tror jag d va. Har klarat sig bra under hela tiden med att tvätta nosen, nysa u snoret osv.
Under vintern blev hon sämre men klarade att ta hand om snoran väldigt bra i alla fall. Tappade hull, kunde inte hålla sig rent i rumpan men åt precis som vanligt. Hon började kissa och bajsa på sig vilket vi trodde hade med nervoritet att göra. Men så var det inte.
märkte på lördagmorgonen att bakdelen inte fungerade som den skulle, hon kunde hoppa men det var vingligt, motoriken var inte bra alls. Hon var jättesmutsig och blöt om tassarna (alltså kissat på tassarna.
Ringde veterinären vid 11 efter att jag gjort rent henne, kollat bakbenen (som hon inte hade mycket känsel i alls) rensat nosen osv…
Veterinären kollade hur hon hoppade, känseln i benen och kände igenom henne. Vi sa till honom att vi funderae på att ta bort henne (där och då) och han var väldigt rakt på sak och ärlig, snällast mot henne var att ta bort henne. Hade gått att ge smärtstillande och kortison för att få ner svullnaden i ryggraden men med tanke på hennes grundhälsa tyckte vi inte att det var snällt mot henne.
Sjukdomen hade troligtvis spridits och satt sig på ryggraden som svullnat upp och tröck på nerver.
Vi valde att ta bort henne för hennes eget bästa. Hon blev gammal med tanke på sjukdomen (nästan 5 år). När hon fick första sprutan satt hon och slickade på min hand hela tiden tills hon somnade medan vi klappade henne hela tiden (hon har aldrig slickat på mina fingrar tidigare). När hon fick andra sputan i buken såg det ut so hon försökte fortsätta andas, hon tog många sista andetag, blev ingen enda stor suck som det blivit med de djuren som dött hemma.¨När hon väl var borta såg man hur ögonen slocknade, var verkligen som att hon försökte "hålla sig kvar" så länge det bara gick. =/
Är alltid med, klappar och/eller håller i mina djur när de avlivas.
Ursäkta att det blev en lång text. =/
Åh, gud vad hemskt!! Stackars liten… :( Så himla tråkigt när ens nära och kära, djur inklusive, blir sjuka och dör.. Kan inte föreställa mig hur det skulle kännas att vara där när kaninen somnar in!
#14 Jo det är det.
Jag har varit med många av våra djur när de dött/avlivats.