Foder
Vilket foder ger du till din kanin?
Är du nöjd över det? Har du koll på vilka värden ditt foder innehåller?
Just nu ger jag Cuni complete, Men har beställt cuni nature RE-Balance och Grainless som jag ska blanda.
Ja jag har koll vad det innehåller.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Ger stampe just nu, eftersom cuni pro tyvärr inte går att få tag på. Ska dock beställa pre alpin wiesenflakes och blanda 50/50 med stampe :)
Blandar ca 50/50 Cuni Complete och Oxbow Adult Rabbit Food. Tycker det funkar bra, har iof inget annat att jämföra med då detta är mitt första långöra.
Jag blandar ungefär 50/50 mellan Cuni Complete och Star Edel.
Cuni complete har väldigt bra värden och jag gillar att det är så långa växttrådar i, men det är ett dyrt foder därför blandar jag ut det med djuraffärens lösviktsfoder. Star Edel är inte ett ultimat foder, men jag har "bara" kelkanin. Tycker det funkar bra när man blandar det med ett bra foder.
Min kanin är slank och fin och har fin päls så hon verkar må bra på detta! Så ja jag är nöjd :)
Jag blandar svenska foder kanin/marsvin med lusern hackad. Har koll på värdena, med blandningen får jag ut bra värden än om jag endast ger svenska foder.
Jag ger ett danskt märke som har helt ok näringsvärden. Kaninerna gillar det dessutom. :)