Tips gällande inredning?
Hejsan, jag är ny här på sajten.
Strax innan jul tog jag över en dvärgvädur på ca 1½år från en kompis som tyvärr inte kunde ha honom kvar.
Poppie är en kastrerad hane, innekanin och nästintill frigående. Han hatar att vara instängd och är en riktig utbrytarkung. När han kom hit fick han bo in sig i en vanlig gallerbur - dock för låg i tak så han trivdes inte så bra.
Nu har jag byggt en ny bur åt honom, jag har marsvin sedan tidigare så det blev en variant som jag även har till marsvinen - en ombyggd bokhylla som ligger på golvet men till Poppie så behöver det vara galler så jag har nu testat sätta kompostgaller runtom.
Buren blev väldigt mycket större än hans tidigare, man ser verkligen att han behöver lite mer inredning, gärna något som håller honom sysselsatt men frågan är bara vad?
Kvistar att gnaga på ska jag ut och hämta i morgon när det är ljust men vad mer kan man göra?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Självklart ska han få fortsätta vara mestadels frigående så gallret kommer vara öppet när vi är hemma så han kan hoppa in och ut så som han själv behagar.
Har införskaffat en toalåda då han tidigare gjorde sina behov i ett hörn - jag hoppas han nu vill använda lådan så det blir enklare städning.
Halm ska jag även lägga in som bottenmaterial hade jag tänkt
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#2 Vilken spännande sak! Han älskar att gnaga, har ätit upp flera sladdar här hemma samt börjat gnaga på soffan… Så detta träd kan säkert bli uppskattat - eller ratat bara för att han får tugga på det 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Halm, när mina kaniner har det så ägnar de timmar åt att bita ner halmstråna till minimala partiklar ;) Sen att det går att äta också är ju en bonus :)
#2 Jättekul idé! Skulle bli superpoppis här hemma på sommaren med gräs, maskrosblad, osv.! :) Men jag förstod inte riktigt hur man skulle fästa själva trädet i plattan genom att knyta? *trög*
Låter som att halm kan komma att bli ett ypperligt tidsfördriv åt herr kanin 
Kan tillägga att han redan börjat möblera om i buren, toalådan stod inte där jag hade ställt den igårkväll
samt så har han grävt sig fina vilogropar i spånet på golvet.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se