Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikett: avel-och-ungar
Läst 1151 ggr
Eldsjärten
0

Kanin uppfödning av dvv??

Jag har funderat på denna fråga ett tag och har tänkt på att föda upp dvv:) Jag vet att detta är ett svårt jobb som kräver tid,skötsel och pengar! Men jag har läst på i en halv månad nu och har blivit lite sugen:) jag kanske kommer vänta ett år innan jag börjar jag måste ju ha burar och en hane till detta! Då kommer jag bara ta en kull i början för att få en enkel början. Då undarar jag tycker ni jag ska vänta tills jag blir äldre eller? P.S. jag är 11 år;) och har haft kaniner i 5-6 år nu:)

Fridaaaa
2

Ja jag hade väntat om jag vore du :)
För skolan kommer ta mer tid och sedan när du börjar gymnasiet kommer det troligtvis ta mycket tid, beroende helt på skolan osv :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eldsjärten
0

1# jag vet:) Ska nog göra det:))

Dors1
1

Hade jag varit du hade jag gjort som Frida sa, väntat :)
Jag ska själv börja gymnasiet i höst, och även hur mycket jag vill ha kaniner (skulle vilja föda upp senare :D ) så hade jag inte haft tid med det :)
Så vänta :)

[YukiOni]
0

Går på gymnasiet och läser till veterinär. 
Hade det inte varit för min systers angemang och tid /som jag många ggr saknar) hade vi aldrig kunnat hålla igång uppfödningen.
Så vänta tills du e klar med skolan Oskyldig

[MiniPim]
1

Jag är 12 år, går i 6an och tar någon enstaka kull varje år på sommarlovet, för då är jag ledig länge och har tid. (har gjort det 2 år nu)

Det kom fruktansvärt mycket läxor nu när jag började 6an, prov dom första veckorna osv. Jag skulle väntat med en ''riktig'' uppfödning tills du går ut skolan, men det är väll olika. Vissa hinner ju med och har mindre saker i skolan men som sagt så är det bättre att lägga ner mer tid på skolan nu och ta tag i uppfödningen senare. Glad

Eldsjärten
0

5# SmartFlört