Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 1530 ggr
minskorpanea98sa
0

Brutit ben?

Hej! 
Min kanin har svårt att hoppa och jag tror att han har brutit ena frambenet eftersom han håller in det när han hoppar. Om det är brutit vad gör vetrinären åt de? Kan man göra något själv? Jag är orolig så jag hoppas någon kan svara.
Mvh evelina

Jessicahagstrom94
3

hur länge har din kanin haft svårt att skutta? jag tycker du åker till en veterinär snarast. Jag vet inte vad man kan göra åt det tyvärr.. du ska nog inte göra något själv just nu utan det enda du ska göra är att åka till veterinären för en röntgen typ på en gång eller så fort det är öppet om det inte finns jour i närheten, tycker jag..

kan ju vara en stukning eller någon klo/tå/tassen som gör ont bara?

vevve89
2

Åk till vet snarast möjligt.. Har inte heller någon aning om de kan göra ngt men bättre att kolla så fort som möjligt om de skulle kunna. Är det brutet lär kaninen ha väääldigt ont.

[YukiOni]
1

Åk till veterinären. 
Det e möjligt för veterinären att fixa benet, alternativt amputera. (Många kaniner klarar sig galant på 3 ben) men det e ju en etikfråga.

minskorpanea98sa
0

Sedan igår har han haft svårt att skutta och nyss när jag kollade på han så har han böjt in frambenet mot magen. Jag får åka in med han imorgon för jag bor i en sån liten stad så det finns ingen jour…
Tack för svaret!

Jessicahagstrom94
1

Uppdatera hur det går med honom, jag är nämligen nyfiken Oskyldig stackars liten..

minskorpanea98sa
0

Ja, jag åker imorgon bitti med han.Han hoppar rätt så bra, så det skulle nog funka för han med tre ben för hans del. Tack för svaren!

minskorpanea98sa
0

Det ska jag göra!

[YukiOni]
1

Håller tummarna för er! Flört

minskorpanea98sa
1

Det gör jag med, tack för stödet! Glad

Jessicahagstrom94
1

det är aldrig roligt när ens lilla älskling inte mår bra.. tyvärr så vet jag hur det känns för min kanin är inte helt frisk och har inte varit sen sommaren 2012.. jag hoppas verkligen att veterinären kan hjälpa din lilla kille så att du kan slappna av. :)

PrinzeZz
1

framben brukar de kunna laga, det är värre med bakbenen

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[lejonhuvaddärvädur]
0

Hoppas det går bra med honom

minskorpanea98sa
0

Nu har mamma ringt till vetrinären och dom sa att han skulle vila och om det blev sämre så skulle vi åka till akutmottagningen. Så jag hoppas min lilla skorpan blir bättre så han slipper åka till vetrinären.

minskorpanea98sa
0

Glömde skriva att vi fick en tid på tisdag om det inte blir bättre.

Jessicahagstrom94
0

oj, det är ju långt till tisdag :( då får vi verkligen hoppas på det bästa nu då

minskorpanea98sa
1

ja, jag vet. hoppas hoppas hoppas!

minskorpanea98sa
3

Jag tog precis ut skorpan och skulle se hur det va och hur det gick för han att hoppa. Han hoppade på, och tillochmed smet. Jag tror han är på bättrings vägen :)

minskorpanea98sa
1

Idag dog Skorpan, han belv 8år och 3mån. Dom åren var dom bästa i mitt liv! Jag älskar dig Skorpan och jag hoppas du har det bra i kaninhimlen.
R.I.P Skorpan! <3

aggabagga
0

Stackare! Just när man tror att det blir bättre händer det värsta.. RIP Skorpan!

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥   ♥

/Agnes & Långöronen♥

♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥  ♥

candieshk
0

R.I.P :'(

.

[MiniPim]
0

#18 Nej vad tråkigt, men varför? Var det pga tassen? R.I.P Gråter

minskorpanea98sa
0

Veterinären sa att han var gammal Gråter

vevve89
0

#22 Men bara gammal? Va det inget fel på benet annars? Inte brutet?

minskorpanea98sa
0

Han dog innan vi kom till veterinären, vi skulle åka dit på tisdag. Men vi tänkte åka akut idag eftersom han var lite konstig på natten. Och när vi skulle boka av veterinär tiden så sa dom att han var gammal.

[lejonhuvaddärvädur]
0

synd att han dog

Jessicahagstrom94
0

Neeej! :( jag som fick hopp om att han skulle bli bra när du skrev att det verkade bättre

Vila i frid lilla kaninen.. och en stor kram till dig!