Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etiketthälsa-beteende-och-sjukdomar
Läst 860 ggr
Kiwiie
0

Äter inte

min kanin hane på 1,5 år äter inte. Eller han åt en morot. Jag är väldigt orolig snälla hjälp! Ska jag åka till en veterinär?

[_annaH]
0

Ett tips är att du förklarar lite bättre så det blir lättare för oss att hjälpa dig.

Äter han pelletsen han får? Hur ser tänderna ut? Dricker han som han ska? Bajsar och kissar?

[MiniPim]
0

Säger som #1.

Bajsar han och kissar? Dricker han? Glad

Jeools
0

Äter han inte så åk till veterinär. Vår älskade kanin slutade äta och vi åkte till veterinär och fick avliva pga en infektion. Men så behöver det ju inte alls vara i ditt fall. Det kan vara allt, tänder, tandköttsinflammation, förstoppning. Min veterinär rekommenderade att jag skulle ge min kanin Parafin (finns på apoteket) 5 ml till 1,5 kg kanin mot ev förstoppning och Critical Care (mat som man kan mata kaninen med) tills jag träffade min veterinär. Slutar kaninen att äta så måste man söka eftersom tarmsystemet är mycket känsligt och det kan bli problem med magen efteråt också. Jag använde en dosspruta som man använder till barn (finns på apoteket) och sprutade in vätska också tills jag träffade veterinär. Lycka, lycka till!