Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettavel-och-ungar
Läst 2266 ggr
[_annaH]
0

Nu har bebisarna kommit!

Inatt föddes det 7 stycken små livliga kaninungar. En klarade sig tyvär inte men de andra mår bra och är runda om magen!

Jag har inte sett dom ännu, bara på bild. Åker hem imorgon o då får jag se de små :)

Är osäker på färgerna men jag tror de blir viltgrå wienertecknade. Kanske någon som blir manteltecknad?

Elvis som är pappa är vit blåögd och så långt jag kan se i stamtavlan så är det bra vit bö

Nutella som är mamma är viltgul och likadant här bara viltgult.

Ska bli spännande o se hur färgerna blir :)

Kulltema: Super mario tema

[MiniPim]
0

Åååh!! kommer säkert bli jättesöta ungar ! Jag tror det kan komma viltgul wienertecknadr ungar. isåfall kanske jag skulle vara intresserad! Grattis!! :-D

[_annaH]
0

Lägger in bild på dom ikväll :)

Det är alltid lätt o se andras ungar vad de kommer få för färg på ett ungefär, men när man själv får så står man där som ett frågetecken haha.

Men viltgula bebisar är de ljusa eller mörka till början? Alla ungar är mörka, tror 2 endast är lite mörka på huvudet. Sen har alla ungar ljus fläck på huvudet!

Om jag förstått det rätt så har viltgråa ungar ljusa öron när de är små?

[MiniPim]
0

#2 Skrattande

Haha ellerhur, så är det med mig med.. ><
Dem är väldigt ljusa, eller jag har haft några viltgula wienertecknade och dem va väldigt ljusa..

Jo så är det nog! Jag kan försöka hjälpa till mer sen med bild! Glad

[_annaH]
0

Tack! :D

Brukar säga "hur mycket man än övar så står man som ett frågetecken när man väl utsätts för det" . Man lär sig bäst genom att utföra handlingarna och inte genom att bara läsaläsaläsa.

Hade allt trott att det skulle bli viltgula wienertecknade men verkar som att de är nån som har viltgrå längre bak :o

[MiniPim]
0

#4 Hahah, PRECIS!! Tyst

Jo men det är väll det mest troliga.. Jo det kanske är så! Glad

[_annaH]
0

Dom överraska oss allt :) Kommer massor av bilder till helgen!

[_annaH]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild från igårkväll!

[MiniPim]
0

#7 ååhh Kyss Nej dem ser inte ut att vara viltgula…

kaninlyckan
0

aww vad kul sulle grattat igår men mobilen hade dumat sig då men garttis kanske också är intresserad av en hona  men vad är dom för ras och???

[_annaH]
0

tackar! :)

Det glömde jag att skriva haha! De är renrasiga dvärgvädurar. Båda föräldrarna har stamtavla och ungarna säljs med härstamningsbevis pga teckningen.

Idag ska vi ta kort på alla ungar, så bilder kommer lite senare. Ursöta är dom Glad

Mamman: Viltgul
Pappan: Vit blåögd

Gör en intressetråd senare!

Limpan-1
0

7# åh vad gulliga, jag vill också ha kanin ungar!:)
Fast dom blir ännu gulligare när de fått hår på kroppen!:P

[_annaH]
0

Dom är riktigt söta!

Har vart så otroligt svårt att fota dom, så har inte fått någon bra bild..

De är 4 dagar idag och de blir bara mörkare för varje dag som går Förvånad

MillieoMolly
0

Åh gud vad kul! Ska ta min första kull nu till våren :3

Kram från mig och alla djuren ☺

[_annaH]
0

Här är en till liten bild. Kommer mer bilder sen när de är större. Träffar dom igen om 2-3 veckor.

Ska be dom skicka bild på dom senare :)!

Wida
0

Grattis! :)

Mysigt med småttisar!

lodjuret
0

Grattis! Vad söta dom är, jag har själv haft kaninungar för 5år sedan och jag kommer ihåg den härliga känslan, allt gos ocksåKyss

[_annaH]
0

Hehe ja det är dom verkligen. Tyvär så är det en liten som halkat efter och verkar inte få mat som de andra. Den har stödmatats ett tag nu och börjar komma ikapp!

Fick en bild på den lille så ska se om jag kan lägga in den ikväll =)

[_annaH]
0

Här är bilden på minstingen.

lodjuret
0

Åh, vad söt! Hoppas den klarar sig!Kyss

[_annaH]
0

Det hoppas vi med!

Vet inte om den blir utstött av mamman då den har vart väldigt kall och inte med de andra syskonen, och han är den enda som inte får mat.

Men han har iaf blivit mycket större och gått upp i vikt efter stödmatningen! Så hoppas verkligen att han klarar sig..

[_annaH]
0

Jösses vilken skillnad på färg de har nu än när de föddes Skrattande

Fridaaaa
0

Söta bebbar :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_annaH]
0

Kommer med dåliga nyheter. Minstingen har tyvär dött :(

Fridaaaa
0

#23 Vad tråkigt :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lodjuret
0

Nej vad tråkigt :( Vila i frid lilla vän :(

MillieoMolly
0

#23 Nej vad synd! :(

Kram från mig och alla djuren ☺

[_annaH]
0

Ja men så är det =( kanske var bäst för den att få somna in ändå, då han var hälften så stor än sina syskon.

De andra verkar må bra iaf och det är de viktigaste :) Har inte sett någon bild på dom ännu men de ska tydligen ha växt väldigt mycket :D!

[_annaH]
0

Här kommer en bild på dom! Jösses va stora dom har blivit och här ser man färgen bättre också =)!

[_annaH]
0

De är 7 dagar idag!

[_annaH]
0

Här är pappan

[_annaH]
1

Kyss

[_annaH]
0

Nutella Kyss

[_annaH]
0

Kyss

[Wijsa Kaberg]
0

Sööta <33

lodjuret
0

Åh, vilka pussgurkor Kyss Både bebisarna, mamman, och pappan Glad

[Tilde]
0

Är alla viltgrå wienertecknade? :) Supersöta!

[_annaH]
2

Ja alla är viltgrå wienertecknade =)

Får mer bilder idag :)

10 dagar

[_annaH]
2

Kaninungarna har hoppat ut ur boet och öppnat ögonen :D De vägrar vara inne i bolådan och har bosatt sig en bit ifrån bolådan :P Inte still en sekund ;)

[MiniPim]
0

Så otroligt söta! Skrattande

Jag älskar verkligen mamman! Kyss

[_annaH]
0

Dom e riktigt söta :) Har fått en hel del bilder som jag ska lägga in snart =)

[_annaH]
0

Har tagit nya kort på kaninungarna idag, o herregud va goa dom är! 3 av dom är riktigt pussglada o ska pussa på en hela tiden. De ligger gärna o myser i handen o somnar nästan.

Verkar som att de har blåa ögon :) och tror det är 3 hanar o 2 honor.

[_annaH]
1

Har tagit över 100 bilder igår och idag…. Här kommer en myyyysig bild på Rosalina Flört

[MiniPim]
0

#42 MEN ÅH SÅ SÖT! Kyss

Jessicahagstrom94
0

#42 men jösses så söt man får vara :D

alvaegrymm
0

En av kanin ungarna,

Rosalina, stannar ev, men går att tinga :)

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

alvaegrymm
0

Här ser man någorlunda att halva ögat är brunt och andra halvan blått, alla ungar utom Rosalina har så,

dethär är Yosh, Går att tinga!

♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

alvaegrymm
0

Söta Mario, som pussade på mitt finger innan bilden togs

Mario är tingad

alvaegrymm
0

GosUngen Peach, som ser jätte förvånad ut!

Peach går att tinga

alvaegrymm
0

En till blid på Mario

Denna kommentar har tagits bort.