Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettbilder-och-filmer
Läst 4712 ggr
[MiniPim]
0

Din/a kaniner!

Hej alla goa! Glad

Jag har tänkt ett tag på att göra denna tråden men det har aldrig blivit av, men nuså!

Här kan vi presentera våra kaniner!! Man kan lägga upp både bilder och videos om man vill, skriva lite text kanske. Ras, färg, och sån information. Sen kan man skriva om man har någon hemsida också, kan vara roligt att titta på tycker jag! Sen får man gärna lägga upp bilder på hur kaninerna bor.

Då börjar jag med mina kaniner! Denna videon, den är lite gammal dock.

Just nu måste jag plugga, så jag lägger upp bilder imorgon eller senare ikväll. Men ni får gärna börja!! Skrattande

vevve89
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Börjar med min gammelman<3

Robin Hood

Dvärgvädur född 2003-10-29, har stamtavla, färg; Madagaskar

Han är min äldsta kanin och som betyder otroligt mkt för mig, köpte honom när jag var 14 år. Han är verkligen något alldeles extra trots att han inte vill kela, bli klappad eller ngt sådant. Alltså man lämnar honom bäst i fred. Dock har han blivit mer aktiv på senaste, kommer gärna till burdörren för att få komma ut eller hoppar runt fötterna då han är ett matvrak.

Han blev tappad i djuraffären när vi skulle hämta honom och är då höjdrätt och tycker inte om att bli buren. Håller honom alltid väääldigt tätt och "säkert" så han ska känna sig trygg. Har blivit bättre med åren man han tycker inte om att bli buren iaf…

Försökte hoppträna honom när han var ung men han vägra totalt, fattade inte alls varför man skulle hoppa över några löjliga pinnar när man kunde krypa under. Utställningskanin blev han inte heller trots att han är otroligt fin. Han är alldeles för egensinnad för sådant, vill inte bli pillad på men man ser att han är missnöjd ändå! =P

Är okända personer, vuxna som barn, för mkt på honom säger han ifrån. Då låter han som en liten gris och gör ett litet utfall som markering. Han har endast bitit en gång och det hade han full rätt att göra (tycker jag) då jag sagt till att tjejen inte skulle vara för på honom men var det iaf.

När han var yngre tyckte han även om att jaga katter på tomten.

Coollugn i alla lägen hos veterinären, kan göra ultradjud och tryckundersökningar utan varken lugnande eller sövas, endast bedövning, utan problem. Visar dock hur arg han är när vi kommer hem genom att gömma sig å vara mer svårfångad än vanligt i några dagar (ja han är långsynt och har minne som en elefant)

I oktober fyllde han 9 år vilket vi en månad tidigare trodde att han inte skulle överleva. I augusti/september fick han diagnosen "Glaukom" (grön starr) i högra ögat och var en berg-och-dalbana med medicineringar och undersökningar fram till 4:e oktober då ögat opererades bort. Han gick ner väldigt mkt i vikt och var väldigt slö under sjukperioden men har blivit helt frisk (är som en 5-åring i sinnet), hoppar runt som vanligt, tar ibland sina glädjeskutt även om det inte är lika ofta längre då han är liiiite stelare än tidigare.

Skulle kunna skriva hur mkt som helst om min Gammelman<3

vevve89
0

Bild på hans bortopererade öga, Robin Hood

[MiniPim]
0

#1 Åh vilken kämpe!! ❤ Otroligt söt, och verkar ha det JÄTTEBRA hos dig!'

vevve89
0

#3 det är han! Vet hur han funkar, håller inte på med han mkt alls då han inte vill det men kan stå och glo på han hur länge som helst och får ett lyckorus varje gång. <3

[RC1393]
1

Namn: Hissjö's Snow Feelings

Smeknamn: Elsa

Ålder: 6månader

Färg: Vit rödögd

Ras: Dvärgvädur (utställd i B-klass på 91p)

Elsa är en glad och go tjej. Hon älskar att hitta på dumheter och hon måste få vara ute ofta och länge för att inte vara hyperaktiv. Hon gör allt för en godis och gillar att hoppa. Vi har inte börjat tävla än men jag har tänkt att börja tävla i vår.

Elsa fick jag hem den 17juli i år, när hon var 8 veckor och 2 dagar gammal. Hon var jätteliten då och tog transporten väldigt lugnt. Det tog ett tag innan hon blev helt hemmastadd men nu är hon jättetrevlig och försöker alltid påkalla uppmärksamhet. Elsa ska bli mamma till våren, i april har jag tänkt :)

Bilden: Elsa hälsar på min systers 7,5 år gamla Mimmi.

vevve89
1

Fortsätter med Robins burkompis

Cäzzie

Blandras Löwen/?, född någon gång på våren 2008, fägern har jag ingen aning om! ;D haha

Cäzzie är en ganska bastant hona som de först trodde var en hane. Jag fick henne och hennes syster Ciara som 6-månaders-"bäbisar" då ägaren inte kunde ta hand om dom. De var näst intill ohanterade men snälla. Precis som Robin inga kelisar.

Cäzz kommer gärna fram och hälsar, äter ur handen osv men klappa är att gå lite för långt. Har jobbat med det i 4 år nu och hon har ju blivit något bättre i alla fall. Kan hända att man får klappa en längre stund eller iaf klia under hakan. Lyfter man eller håller i henne så kissar hon på sig oftast. Ngt hände när hon var bäbis men vet faktiskt inte vad…

Bara ett par månader efter att hon flyttat till mig fick hon pasteurella och behandlades 3 gånger. Utan resultat men vet tyckte att förutom pasteurellan var allmäntillståndet så bra att hon kan fortsätta leva, sålänge sjukdomen inte blir för mkt för henne.

Varken Robin eller Ciara har fått det så det är skönt. Dock är hon sämre just nu men vi rensar nosen regelbundet, hjälper henne att tvätta rumpan osv då hon har sina sämre perioder ibland som brukar gå över. Vilket vi hoppas på att den gör även denna gång. Pälsen var även hemsk för någon vecka sedan men börjar bli bättre igen.

Bilden är gammal men iaf, Cäzzie och i bakgrunden hennes syster Ciara som tyvärr blev ihjälskrämd av en råtta som tagit sig in i uteburen… Hon var så vacker!

vevve89
1

Sist och ja, fakstiskt minst!

Rozie

Löwen med blå/röda ögon, född augusti 2010, tyvärr ej stamtavla… rysstecknad(?)

Rozie är min dotters kanin som vi köpte som sällskap till vårat marsvin Monik. (Vet att man inte ska ha kanin+marsvin ihop men vi har våra anledningar)

I alla fall, Rozie är en liten kanin med vilja. Hon hatar att sitta i famnen och försöker hela tiden hoppa ner på golvet och då är hon en envis liten prick som inte vill bli fångad. Det är ju sååå kul å få hoppa runt och undersöka. Speciellt hoppa in i dvd-hyllan där det även ligger tidningar å bita på. =P

Hon är otroligt snäll men väldigt "blond". Som när man kommer med godis, springer hon förbi handen och nosar på helt fel ställen. Kan dock bero på att vi tror att hon har nedsatt syn. =P

Bilden togs i somras på henne.

Fridaaaa
1

Ella
Blå dvärgvädur rex hona född i mars 2012. Haft henne sedan hon var 6 månader gammal. Bestämd dam (som måste andra kaniner med rexpäls) men mysig :)

Viola
Blå lejonhuvad dvärgvädur/dvärgvädur, född 28 maj 2012.
Haft henne sedan hon var 8 veckor gammal. Bor inne med oss :D

Flizan
Svart otter brokad hona, född 2 februari 2010. Haft henne sedan hon var 8 veckor gammal. Helmysig tjej som bor med Smilla, sin halvsyster.

Smilla
Lejonhuvad kanin (ev korsning), hona, född 12 april 2011.
Bor tillsammans med sin halvsyster Flizan

Har en bj-korsning med men han ingår ju inte i dvärgkaniner ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

Riktigt söta allihopa!! Skrattande
Tycker det är så skoj att läsa om andras kaniner!!

[_annaH]
3

Här är lilla Elvis, född 22september 2010.

Vi hämtade honom när det var världens snöstorm ute. När vi kommer in till huset så ligger han på en röd matta, brydde sig inte om att vi kom in helt insnöade o klampandes! Höll han i famnen o han bara njöt o rörde sig knappt, knaprade lite med tänderna. Det enda jag tänkte på var att han va så lugn och go. Idag är han så mammig som man kan bli :)

Dvärgvädur

[MiniPim]
9

#10 Men åh vilken sötis!! Kyss

Då kan jag väll presentera mina små.

Emil
Dvärgvädur
Japanbrokad svart/gul
Tävlad i mini 1 gång, gick på 1+1 fel!
Jag har fött upp honom själv, och han är världens snällaste. På ett sätt är han världens busigaste också. Men han tycker att matte får tåla sånt. Tungan ute

MiniPim
Dvärgvädur
Vitblåögd
Tävlad i mini 3 gånger, gått på 3+3 fel, 1+2 och 4+2.
MiniPim är det bästa jag har, han kom i min första kull. Det var han som fick mig att börja hoppa med de andra kaninerna också. Glad Han är otroligt snäll, och bara man lägger honom på rygg somnar han. 

Lakrits
Dvärgvädur
Svart
Tävlad i mini 1 gång, 1+2 fel!
Lakrits är egentligen min lillasysters kanin, men jag tar hand om hennes kaniner så får väll räknas som 'min'. Lakrits är en aggresiv kanin, om jag ska vara ärlig. Hon har haft en kull, (med Emil och Bubblan) efter kullen så blev hon tyvärr riktigt aggressiv. Men vi håller på att jobba på det, jag kan säga att det är tur att hon är söt… annars så!! Tyst

Nu ska jag ta och plugga, så resten av kaninerna kommer sen. Glad

[Wijsa Kaberg]
0

# 11: MiniPim var jättefin! (och dem andra kaninerna såklart)

Jessicahagstrom94
5

#1, vilken kämpe!

#6 kämpe där också! måste kolla upp vad pasteurella är för något, aldrig hört förut..

Min och mammas kanin:
Namn: Oliver
Kön: Hane
Kastrerad: Ja
Ras: Dvärgvädur
Färg: Japantecknad gul/svart,
Född: 23 juni 2011

Allmänt:

Oliver är en underbar liten kille som bor inne i lägenheten med mig, mamma, min bror och katten Smille samt alla fiskar. Smille och Oliver kommer ofta bra överrens men Smille vill hemskt gärna peta till honom med tassen ibland, men då säger vi ifrån, då lyssnar han. :) även om det är tänkt som lek.

Han älskar att bli klappad, speciellt på huvudet där han tycker att man ska klia, och slutar man kan han ibland komma och puffa med nosen på handen :)

För ett par månader sedan fick vi åka till veterinär med lilla Oliver, vi hade nämligen upptäckt en stor knöl på/bredvid nosen. Veterinären dömde ut honom direkt eftersom de trodde att tandroten på samma sida som knölen hade gått genom tårkanalen eftersom ögat även rinner på honom, och om det inte vore för att mamma sa att hon ville att de röntgade så hade han varit död nu. Röntgen visade dock att tanden inte hade gått genom roten, därför fick han en chans och de lyckades trycka ut en massa var från knölen.. Efter en vecka var vi in på undersökning och det såg bra ut, men efter det fick han tillbaka knölen igen och det blev in dit igen.. den 18 september åkte vi dit igen och han fick bli bra snittad denna gång, för efter det har det inte blivit några veterinärbesök.. :) Knölen är fortfarande inte tillbaka, men vi håller rent och tar bort skorpan, eftersom vi märkt att då kommer inte knölen :D hoppas det håller sig så här bra riktigt länge nu! <3 ögat rinner, men det verkar han inte besvärad av och vi får tvätta och kamma då & då.

så så här ser han ut nu, men lika fin är han väl för det?! <3

vevve89
0

#13 Det är de. =)

Tur att ni röntgade honom och inte lyssnade där på vetten!, usch..

Jessicahagstrom94
0

#14 ja, verkligen! han som mår så pass bra idag :)

Limpan-1
2

Jag har en viltgrå dvärgvädur som heter Musse. Ålder (är troligenvis runt 6 år), stam, m.m är okänt, han blev hittad av mina grannar.

Han är familjens lilla gulleplutt ett tag behövde jag inte ha koppel på honom, utan han var som en hund som sprang runt benen på en. Han brukade kunna gå och leka i trädgården ensam, fast någon är i närheten. Fast han lyckades hitta en ingång under förrådet, där han satt i flera timmar. Efter det går han inte lös mer.

Musse kan även bli på bus humör, han är tex expert på att ta sig ur buren. En natt vaknade jag vid klockan 4 på morgonen och fick nästan en hjärttack när jag märkte att kaninen satt i sängen. Det roliga var att buren var stängd, vilket förvånat mig.

Vi är rätt så ofta vakt åt mina kompisars kaniner, och Musse brukar alltid sitta och flörta med damerna. ;)
Han är lat och gillar inte att hoppa, det bästa enligt honom är att reta mig genom att välta hindrerna och gå över som om inget har hänt. Sen är han ju även en godisgris. Han är berodende av en speciell sort. När mamma kommer in i rummet blir det ''TIGGA GODIS'' som gäller. Han börjar bli en riktig tjockis. ;)

Sen älskar han även äpple och bananer. Musse gillar även att vara ute och leka i snön.

[Sara-]1
1

Jag har 3 små pluttar som förgyller min vardag med massa mys och skratt :)

Först har vi Lilla Lova en teddydvärgvädurs tjej som är född 2012. Mitt lilla hjärta är hon <3 hon har tagit mig med storm så söt, go, charmig osv osv! finns ingen bättre :)

Sen har vi lille Knut! min hermelin kille som jag hittade på en utställning och kunde inte lämna honom där så han fick följa med hem :) UNnderbar liten kille som älskar att springa ute och skutta och bli kliad på huvudet! han är som en liten hund och lägger sig ner när man kliar honom!

Sist så har vi lille Gibson en teddydvärgvädurs hane kastrerad som jag tagit över då han var aggresiv i sitt förra hem men inte här som tur är :) Man får vara lite på sin vakt, men han är världens goaste! alltid hittar han på något bus. Väldigt nyfiken men blyg kanin :)

Zofia89
2

Vi har 2 dvärgvädurar! Vet inte så mycket om dem, ena kom till oss "i misstag" så henne vet vi just inget om, hannen vet vi att är kastrerad och dryga 3år gammal =) Härliga kaniner med massa personlighet! =P

Zofia89
2

i förra bilden vår ängel Lucas som aldrig gör nåt illa, Han är väldigt lugn och snäll =)

Här kommer bilden på vår diva Lilly, hon har ett hett temperament men bits aldrig eller så, hon är snäll men hon vet precis vad hon gillar och var skåpet ska stå, ingen rör ett halmstrå i huset utan att hon säger till ;)

impo123
2

Har en kanin som heter Viktor som är av rasen löwen blandning, han är runt fyra år och är min första kanin.

Han är en gosig kille som lätt somnar när man håller på med honom.

Han är inte skygg utan ska alltid vara med och blir inte glad om han inte får uppmärksamhet. Han är inget större fan av att vara ute i hage men springer gärna omkring i selen på gräsmattan(ibland;))

Min andra kanin heter Apollon och är av rasen löwen. Han är omkring tio månader. Han är en glad kille som gärna springer runt i hagen och busar. Han vill gärna klättra upp på ens axel och somna där när man håller på med honom, vi håller fortfarande på med att bygga upp tillit till varandra och det ska vi fortsätta med.

Min tredje kanin heter Atlas och är av rasen löwen, han är omkring tio månader och bror till Apollon..  Han är sprallig och väldigt självständig. Han är inte mycket för att gosa utan vill springa och hoppa överallt.

Han vill inte bäras utan vill ner på golvet och busa istället, han älskar att hoppa och det kommar vi ägna mycket tid åt att göra under sommaren. Det kommer också hjälpa oss att komma närmare varandra:)

Atlas är den längst till vänster, Apollon i mitten och Viktor längst till höger:))

// jennifer

Fridaaaa
0

Puttar upp denna :)

alvaegrymm
2

Nutella,

världens snällaste kanin och nybliven mamma:)

* ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥                                                                      

♫H Ä L S N I N G A R♫ ♡A L V A  &  K A N I N E R N A♡                                                                          * ♥`•.¸¸.•´´•:*´¨`*:•.••.¸¸. ´´¯`•♥  

Candy123
2

Namn: Skrutten Smeknamn:skrutt Ålder: 1,5 år Kön: hane Ras: Dvärgvådur/Teddy Som ni ser på bilden så älskar han att hoppa hans rekord är ca 50cm men jag har inte varit på någon tävling ännu, bara en som vi årdnade själva. Han tycker oxå väldigt mycket om att vara i hagen och i famnen

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Wijsa Kaberg]
3

#13: OMG! Måste vara en utav dem sötaste kaninerna jag sett <3 !!!

Jessicahagstrom94
2

#24 hihi han tackar och bockar! :D kan bara hålla med, sjukt söt liten kille trots "skönhetsfelen" som han har.. <3

[morotochpellets]
3

Min kanin heter Cesse och är 6 månader ungefär. Han älskar att springa i sin sele utomhus och springa inne. Han älskar också mycket att busa men mest av allt älskar han att mysa med sin matte. Han är ett stort mattefan för jag håller på varje dag med honom. Han älskar frukt och lite grönsaker men mest av allt är han en liten godisgris. Han är av sorten Lejonhuvad/hermelin/dvärgvädur korsning. Han älskar sin mat och sin vattenflaska. Nu har han också börjat gilla att ligga i knät i några minuter och bli klappad. Han gillar också lite att ligga i min famn medans jag myser med honom.

Från början köpte jag honom hos en uppfödare, och när jag fick se honom där så va det nästan kärlek vid första ögonkastet. Men jag tittade på en annan kanin, men jag va bestämd som attan att jag skulle ha just Cesse. Och det ångrar jag aldrig, för han är den mest goaste och tamaste kaninen som finns. Ett litet minus är att han inte gillar att man tar på en tass i vissa lägen, men jag har övat upp honom så att jag ska kunna ta på tassen för det mesta. Det beror på för att han vill ha tassen för sig själv i vissa lägen. Om det är så att han skulle bita till, så säger jag till honom. Nu kan han lita på mig så jag kan ta på hans tass.

Just nu så ligger Cesse i mitt knä och blir klappad och myser. Han kommer slicka ihjäl mig sen, det gör han alltid när han är lycklig och glad. Jag trodde aldrig att min kanin skulle kunna bli så tam, så att han slickar mig varje dag av lycka.

Ibland kan han även vara busig. Då brukar han kissa på husses luftmadras-säng eller bita på sladdar. Han brukar få springa fritt inne i mitt rum för där ligger det inget farligt, det farliga går att plocka upp från golvet. När jag köpte honom fick jag honom för 100 kronor. Det va vad uppfödaren ville ha för honom, jag ångrar absolut inte en dag att jag köpte just Cesse av henne.

Cesse gillar även att småbusa på ryggen genom att slickas eller busnaffsa ibland. Förhoppningsvis har jag fått världens bästa livskamrat om han inte dör i förtid, vilket jag verkligen inte hoppas att han gör.

Han vill inte ha något hus, förstår inte varför, för de flesta kaniner brukar vilja ha något att krypa in i, men om man stoppar in ett hus i buren så går han inte in.

När Cesse träffade marsvinen så blev det en revirfajt och jag va tyvärr tvungen att ta bort mina marsvin och det ångrar jag inte en dag. Nu kommer jag berätta lite om två av  alla mina marsvin som jag har haft. Nalle, va underbar,  och jättetam. Han va omtänksam och gjorde nästan aldrig något bus. Lillen, kunde vara lite busig men han va som en liten hund som alltid slickades nästan varje minut. Dom två marsvinen speglar sig mycket i Cesses personlighet, för han är både busig och coollugn. Ska också berätta om mina andra marsvin. Mitt förta par av marsvin köpte jag av en kille som inte ville ha kvar dom men den killen kollade inte om de hade någon sjukdom, så när jag fick hem dom märkte jag att dom började bitas. I och med att det var mina första marsvin trodde jag att det var normalt, men efter ett tag fattade jag nog lite att jag var tvungen att lämna bort dom till en bra klinik som kunde ta hand om dom och göra dom friska. Men jag ville inte just då ha kvar dom så de fick komma till en annan familj, men Fly och Budgie fick tillbaka skabben hos sin andra familj så en av dom dog. Om jag hade varit lite smart så hade jag kunnat kolla så att dom inte bet honom för då hade jag vetat att dom var sjuka. Nu ska jag berätta om den enda honan som jag haft, hon var underbar  början men sen blev mer nervös för det var stökigt hemma med våra föräldrar så hon blev skitnervös och började bitas, så henne va vi tvungna att sälja till en som vi kände. Jag hoppas att hon har det bra där nu, med sin nya marsvinskompis.

Nalle sålde jag för till slut blev det för mycket för honom så han blev skitnervös och blev stressad av allt med våra föräldrar. Han fick vi sälja tyvärr. För han va go, sen så sparade jag Lillen och köpte honom en vän dagen efter. Jag fick tvinga mamma att skriva på ett kontrakt så vi kunde köpa honom på Arken Zoo. Sen när jag kom hem fick han leva lite själv så han skulle vänja sig med att det fanns en annan i hemmet. Sen så började jag para ihop dom och till slut kunde dom leva ihop, dom var som far och son. Men till slut började Nils bli orolig för något som jag inte vet vad, för då hade vi flyttat till den lägenhet som jag bor i nu. Igentligen ville jag spara Lillen, men hade känt ett sug efter en kanin så jag sålde dom till slut och spararde min underbara lilla kanin!

Fridaaaa
0

#26 Satte dit / när du skrev ras, då det inte finns lejonhuvad hermelin dvärgvädur :) Så antar att den är korsning mellan dem 3?

WhiteBunnyWithBlueEyes
0

Landsjögården's shackalen shine ya light " Shackalen"

Hona

Viltgul

Född mellan den 19-24 september 2011

köpt på djuraffär

[lejonhuvaddärvädur]
0

vet inte för en hemsida som jag mejlade till sa att han är den rasen som jag skrev . konstigt att jag aldrig får veta rätt vilken blandning han är

Fridaaaa
0

#29 Finns ingen ras som heter så :) Finns lejonhuvad kanin, lejonhuvad dvärgvädur, dvärgvädur mfl Men inte det, så han är en blandras :)

[lejonhuvaddärvädur]
0

ok så han är en blandning mellan hermelin och lejonhuvad tack för din hjälpGlad

Fridaaaa
0

#31 Sa du inte att han hade dvärgvädur med i sig? :)

[lejonhuvaddärvädur]
0

jag menar lejonhuvad dvärgvädur . för låt det är så krångligt med raser för  det är min första kanin . jag kan bara  några raser av marsvin och det är virvel marsvin och peru och slätt hårigt .  måste nog lära mej mer om kanin raser . Jag kan  mer om marsvin för jag har ju ägt bara marsvin .  fram till nuSkrattande

Fridaaaa
0

#33 Virvel är ingen ras inom marsvin, virvel brukar man kalla blandrasmarsvin med virvlar.
Och peruan heter det, inte peru. Släthårig är inget ras heller, de heter Self = helfärgad eller nonself = flerfärgad :)

[MiniPim]
0

Vilka fina kaniner alla har! Glad

[YukiOni]
0

Melodys Easy come Easy go

Egen uppfödning, så sjukt söt :3

[YukiOni]
0

**Sagornas Tyra (AKA Hippi) 
**

(Easys mamma ^)

[lejonhuvaddärvädur]
0

ok men det var mer än vad jag vissteGladFlört

[_hsleiufhbtv]
1

Mina små hjärtan:

**Milleniums Starry Night "Siri"
**Siri är mitt älskade lilla hjärta, en mer tillgiven hona får man leta efter. Helt underbar på alla sätt och vis, både på hoppbanan och utanför. Min drömkanin alltså! Dessutom har hon några procent hare (12.5%) i sig, vilket gör henne till lite extra speciell då jag är fullkomligt hartokig.
Hon är elitklassad i alla grenar utom krok, där hon är svårklassad och bara startat en gång och tagit pinne. För tillfället har hon en kull på sju små ungar.

**Wonder's Abendín "Albin"
**Albin är en av mina omplaceringskaniner, min första kanin, kaninen som fick mig att ens börja med kaniner, med kaninhoppning osv. Han var bortglömd hos sin förra ägare, och var därför både agressiv och rädd och vi hade en rejäl resa han och jag, och idag är han min, han bor här hemma hos mig och lever livet. Är nog den gladaste och mest positiva kanin jag vet!
Han är elitklassad i rak, svårklassad med pinnar i krok, och har en pinne i både höjd och längd. Dessvärre är han bettfelsbärare (pga oseriös avel tyvärr) så han avlas inte på.

Wonder's Teardrop From The Sky "SN"
SN är min svarta lilla hermelinmupp som jag älskar över allt annat. Han är kastrerad sedan i somras och verkar trivas med fejk-hane-livet tillsammans med sin lilla flickvän Elsa. Han är precis som Albin, en omplaceringskanin från samma ställe, och hade rejäla problem med aggressiviteten, men nu är det borta!
Trots sin lilla storlek kan han verkligen hoppa, han är elitklassad i höjd och medelsvår i rak och krok. Längd tävlar han inte då han inte förstår sig på det riktigt ^^

**Mossagårdens Duma "Elsa"
**Elsa är min andra muppkanin höhö. Inte riktig då mupp såklart! Men hon ser lite skum ut, jättelånga framben, tunn och slank och hur charmig som helst! Hon hatar att sitta i famnen så kloklippning på henne är en mardröm..
Hon rusade upp ur lätten, vann några pinnar osv och är idag medelsvårklassad i rak och krok. Höjd/längd får hon inte starta då hon inte är ett år ännu. Men kapacitet det har hon verkligen, lilldamen!

Väljer att inte nämna bebisarna här hemma Glad