Hur bor din kanin?
Som rubriken lyder! Lägg gärna ut bild på buren!
Bor kaninen inne eller ute? Hur ser buren ut? Hur många bor den med osv?
Kram från mig och alla djuren ☺
Min kanin bor i vardagsrummet, mest under soffbordet. Han har sin kisslåda under en fåtölj. På golvet har vi flera små trasmattor som är lätta att tvätta. Han har sin vattenflaska fäst vid ett soffbordsben. Han har en stor papplåda med fyra "dörrhål" som han kan gå in och ut igenom, förutom den har han flera andra lådor han kan hoppa upp på eller ligga på.
Han får gå som han vill, ibland vågar han sig ut i hallen men mest är han undersoffbordet. Han hoppar gärna upp i soffan eller fåtöljen när man sätter sig där, då får han godbitar.
Jag har en stor utomhusbur där han var i somras när det inte var för fult väder. Bilden är från uteburen, han sitter på "landgången" från utegården till bo-buren.
Har 1 kanin inne, i en bur som är 120x60.
Sedan har jag en kanin ute i en bur som är 180x120 har jag för mig.
3 kaniner i boden: 2 st honor går på en yta som är runt 2-3 kvm och en BJ hane som går på en yta som är 4-5 kvm :)
Ingen bild på det tyvärr! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina 2 kaniner bor inne i 2 burar på 120. Elvis bur är hemmabyggd på plåtbotten som sambons pappa fixade, galler är kompostgaller runtom så det är ganska högt :) Kommer dock köpa en ny vanlig gallerbur till Elvis då hans bur är fruktansvärt svår o göra rent!
Pepsis bur är en köpbur på 120x55.
Har inga bilder.
Elvis är lite halvt frigående då han alltid är med mig när jag är hemma. När vi flyttar så kommer jag ha honom helt frigående :)
Vi har 2 innekaniner, Albin och Nusse som bor ihop. Eftersom vi har två lägenheter som vi pendlar emellan gör kaninerna samma sak och jag har köpt två som jag tycker jättefina inneburar i trä i två våningar. Så ser den första ut:

Och såhär ser det ut där den står, kaninerna går ut och in i buren som de vill och har halva vardagsrummet avgränsat åt sig med kompostgaller. Sen har dom två hallar och ett kök de kan gå ut i också.

Såhär ser den andra buren ut, kaninerna går ut och in fritt i halva vardagsrummet där också, och hallen och köket:

Här bor våra dvärgisar Lilly och Lucas =) Ser rörigt ut eftersom det är det… Varje gång jag städat i huset gräver Lilly ut allt igen eftersom hon tycker att HON ska möblera, och när jag då kommer och städar så blir hon så arg så hon slänger ut allt :D
De bor året om i denna bur men på somrarna har vi en extra rasthage vi kopplar fast i denna så de har större område, de kommer och går hur de vill i huset =) Huset är indelat i 2 delar, men har inte behövt fixa egna ingångar till dem eftersom de älskar att bo ihop =)
Vet inte om det syns men de har ett litet hus de gillar att sitta på, ett plaströr som de gärna skuttar genom som en tunnel, landgånger brukar de leka nata på och under huset brukar de hoppa över träet som sitter fast mellan husbenen =)
Varje vecka ger jag dessutom en ordentlig tall- eller grankvist de får ha ute och knagar på =)
Mina två småttingar (syskon) bor tillsammans ute i hemmasnickrad bur på vår altan. Jag tror den är 2 m lång, 1 m bred. Det finns sov/värmerum, matrum/toalett p övervåningen och aktivieringsrum på nerevåningen :) med tunnel, pall och grenkoja

sovplats

hage

Jag har två kaniner, dom bor inomhus i varsin bur. Vet ej hur stora burarna. Sen har jag även en bur ute där kaninerna får vara när det är sommar eller vår/ höst! :) Dom är inga burkaniner så vi har inte så mycket grejor i burarna. Har tyvärr ingen bild.
#8 Har du "klistrat" in bilderna? För har du gjort det, ladda upp dem på normalt sätt istället. För försvinner bilderna från det stället du har klistrat in dem ifrån, försvinner dem här ifrån med :)
Här bor Ella. Buren är 180x120x90 (utan benen) :P
Här är "utedelen" sedan har hon en innedel full med gosig halm :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 jepp här klistras och klipps det. de lär inte försvinna från sin plats.
#11 va stort! har du närbilder?
#13,15,16 tack! vilken mysig bur! det e så spännande tt få se andras lösningar! läckert!!
Min lilla pojke bor ute i en tvåvånings bur på sommaren, med måtten 120x70x50 cm, och i "garaget" på vintern.
Med garaget menar jag rummet som ligger under det "riktiga" garaget (det finns en trappa emellan). Inne har han en bur med måtten 400x100 cm.
Är väl kanske ingen bur, kompostgaller, men det är väldigt stort och fint. Inne buren är dekorerad med ett kaninhus ( egenhändigt byggt på träslöjden för något år sedan), några stubbar, en STOR hög med hö och ett köpt kanin hus.
Han bor för tillfället ensam men jag jobbar på att övertala mamma (okej jag jobbar på att övertala mamma att hjälpa mig övertala pappa) att köpa en liten kompis till lilla Chester.
Eller rättare sagt Chesterfield, och ja efter cigaretterna :(, som tyvärr är det enda namnet han lystrar till efter att pappa, som säljer tobak, började kalla honom det 
Har ingen bild på inne buren…
Fördelen med att vara smart är att man kan spela dum. Motsatsen är betydligt svårare.