Tonåring ?
kan det mycket möjligt vara! Jag tror jag aldrig har varit med om en kanin som är vuxen och duktigt till tånåring IGEN? Så jag tror bara din tånåring är lite tråsig och ska tänja på gränserna lite 
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Mja, vissa kaniner kan sköta sig perfekt tills de går in i en period då de ska göra allt de inte brukar och får. Många tror inte att det finns något som är "tonår" hos kaniner, men det är väll ett ord bara för perioden.
Min ena kanin kan bli sån ibland när han ska gräva i rabatten och han vet att han inte får, så ska han envisas och gå dit och gräva ändå, och det gör han även fast han är 2 år.
Könsmognad och brunst.
Jag tror inte på "tonåren" :) Bara haft 1-2 kaniner som varit i "tonåren" som folk kallar det för :)
Allmänt busig tror jag men handlar att uppfostra :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tonårsfasoner är väll när kaninen blir lite aggressiv också? Eller är jag ute och cyklar?
Jag håller med Frida: #4. Könsmognad eller bara rent busig!! 
#5 Aggresivitet är inte normalt någon gång :) Däremot kan dem bli sura :)
#6 Jo men det var lite så jag menade! 
Jag har dock aldrig varit med om det. Jo Flizan var sur en period men det var första brunsterna :)
Tonåring har jag bara läst om, inget jag visste fanns..
Kaninen är trevlig å snäll. Men jobbigt detta med att han börjat bajsa överallt å biter söner allt den kommer över, han var så duktig tills för nån vecka sen… Å bestämd lite buse är han.. Jagar katterna hela tiden, husse får inte ha fötterna i sina tofflor, då biter han husse i benen :)
#9 Hur gammal är han?
Låter som könsmognad nämligen :)
#11 Aha ok det är den :)
Hmm ja då är det ju könsmogen sedan länge.
Men är nog mest bus osv.
Jag tror som sagt inte på "tonåren".
Den har kanske gjort sig mer och mer hemmastadd? :D
#13 Dvärgkaniner brukar bli mellan 3-4 månaders ålder, och jättekaniner 4-6 månaders ålder i snitt :)
#15 Ja vissa gör det hehe Viola t.ex som jag har, är 6 månader snart, hon har haft samma beteende hela tiden: Social, snäll och gosig. Hon har nästan alltid testat mig med sina bus, hoppa upp i fönstret mm men bara charmigt hehe
Hon är mer rumsren nu än innan även om det hamnar bajs i soffan/fotöljen ibland :/