Billigt spån
Vart kan man köpa billigt kutterspån, dammfritt i Västerås? Alla kutterspån är ju så dyra och det går åt mycket pengar och spån till 8 smådjur. Tacksam för svar! :)

Om du köper en bal med hästspån så kostar de ju kankse 60-70kr
Räcker ju väldigt länge. Är ju ca 250l/25kg i en sådan.
Okej, men det är väldigt grovt spån i hästbalar, jag har 2 hästar som står på spån, det dammar väldigt mycket och är en massa stickor, finns det något annat billigt, finfördelat spån? :)

Jag bor ju i Göteborg så jag vet ju inte riktigt vad du har i närheten. Men jag köper spånbalar till mina chinchillor och det är väldigt finfördelat, inga grova stickor och det dammar inte alls.
Kanske finns olika?
ja, vilken zoo butik handlar du ifrån? kanske finns där jag bor? :)

Handlar inte från zoo-butik utan ställe som säljer till häst bl.a Naturnära heter stället.
Ok, tack för svar!
Om du vill ha något som inte dammar så kan jag rekomendera torv/torvmix. Man kan köpa en stor bal som kostar 129kr och räcker ett bra tag.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Köpte stora spånbalar på djur&natur butiken för 80kr. Va väldigt nöjd med dom! Nu är balarna mindre, spånet är mycket grövre och om jag minns rätt så höjde dom priset lite.
Har även hos mina föräldrar en spånbal från granngården som kostar 80kr och är väldigt bra, inga stickor eller grovt. Större balar är betydligt mycket billigare än de små :)
Innan vi visste att djur&natur butiken sålde så stora balar så köpte vi de små för 39kr, köpte 4stk/mån.. Kände en enorm lättnad när de sa att de sålde större balar :). Räcker ca 2-3månader!
Hoppas du hittar något bra spån som du är nöjd med 
Vi lagar vårt spån själva! Passar perfekt när man röjer runt åkrarna och träden inte duger till ved =P Våra kaniner älskar färskt spån!!!
Granngarden.se Stallprodukter.se
ph77
Hmm.. Du kan ju kolla in på blocket, där brukar det finnas billiga balar. 
Finns inget som slår hampaströ. Det är dammfritt, luktar gott, är snyggt, suger bra, tar bort mkt av lukten och extremt drygt!! Finns på Granngården.
ph77
Vad kostar hampaströ på granngården?
Ungefär 100kr/bal, motsvarar typ 2 balar torvmix.
ph77
jag för spån från min kompis, Hennnes pappa bygger och håller på väldigt mycket då dem får väldigt mycket spån över som inte används, pasar perfekt:) och om det skulle ta slut har dem hästar sås då kan jag få därifrån:D
/ Angelica