Behöver hjälp snabbt!
Hejsan! Jag har en kompis och hon har 2 små kaniner. Men hon kan verkligen INGENTING om kaniner , nu ska hon köpa en hane (de 2 andra är honor) och när jag säger till hennne att hon kommer ha massa kaniner springandes runt i lägenheten, så säger hon bara att hon ska sälja de. Tycker otroligt synd om kaninerna , hon har ingen bur till de och de springer löst i en liten lägenhet , de får inge kaninmat utan RESTER från tallriken som hon ätit av , hon har haft kaniner innan och de dog. De kissar på hennes säng och allt , tro mig det luktar inte så bra där. Men jag behöver hjälp till vad jag kan göra , vill vekrligen hjälpa henne , och kaninerna.. bara de att hon inte lyssnar!Hon vet inte vilke ras de är eller så ..HJÄLP.
Om hon inte lyssnar på dig, tycker jag du ska anmäla.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
helt klart vanvård! Anmäl direkt!
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#1#2 ja det kanske jag borde göra .. men hon ÄLSKAR verkligen kaniner , hoppas de inte tar ifrån de och iställer hjälper henne .. men jag tänkte mer som att jag kunde köpa bur åt henne o så , och typ hjälpa till.
asso vem vill inte ha kaninungar? Det känns som att hon kommer avla på de, det är helt klart vanvård om de inte ens får riktig kaninmat! Jag tycker inte man borde utsätta ungarna för det. Jag säger ANMÄL
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#3 Då tycker jag du ska prata med henne och få henne att förstå att de inte mår bra av att äta rester. De måste äta hö och ha fri tillgång till det, annars kan det sluta illa.
Har du möjlighet är det bra om du kan hjälpa henne att skaffa en bur, ett ordentligt foder och se till så att hon inte parar sina kaniner.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#3 Ibland räcker det inte att bara älska.
Om hon inte lyssnar tycker jag du ska anmäla henne, eller säga åt föräldrarna.
#6 Hon har bara en mamma har redan pratat med henne men inget har förändrats + Är det inte föräldrarna som ska vara ansvariga?
Du kan själv läsa vilka djurskyddsregler som finns i Sverige. Se Jordbruksverket under Smådjur/Sällskapsdjur. Bl.a ska de ha tillgång till hö, material de kan fläta ihop, sitthylla, osv. Lättare för dig att ta diskutionen om du vet vad som gäller. Man bör inte heller ha en okstrerade hane tillsammans med en okstrerad hona få det kan påverka henne negativt att få kull efter kull. När ungarna blir könsmogna bör hon ha burar så att hanar o honor skiljs åt… Ja, lite sånt.
ph77
#7 Jo det är föräldrarna som är ansvariga, men när varken hon eller hennes mamma bryr sig tycker jag du faktiskt ska anmäla. Man kan inte ha djur om man inte kan ta hand om dem.. 
Försår att det är svårt eftersom attdet är din kompis men ja det är rätt att anmäla.
#9 jag anmäler för kaninernas skull , så blir det. Tack :)
#10 Jättebra! 
Vad bra att du tänker på det!
#10 Bra tänkt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Väldigt bra. :)
Det är ju jättesorgligt om kaninerna ska behöva dö för att de får helt fel vård!