Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettköp-sälj
Läst 729 ggr
[_annaH]
0

Fodervärd sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter många om och men så har jag nu bestämt mig att lägga ut min lilla tjej på foder.

Hon är en dvärgkorsning på 2 år och har ett lite "speciellt" beteende, hon har sedan jag fick hem henne som 7v vart väldigt reserverad, ju äldre hon blev dessto värre blev det. Hon var helt omöjlig o bära men vi jobbade oss framåt och det är inga problem att bära henne nu men kan sprattla till. Hon attackerar och visar aggressivitet när man stoppar ner handen i buren, morrar,biter och gör utfall med tänderna. Morrar även om man klappar henne i buren, slutar man inte så har hon gjort utfall. Livrädd för dammsugaren och skarpa rörelser, eller om man tappar något i golvet. Omöjlig att fånga i hagen och försöker man för länge så attackerar hon fötterna. Men hon ÄLSKAR att bli klappad på huvudet när man öppnar sidoluckan, och det är bara huvudet man kan klappa. Har man henne ute i knät så kan hon börja bita o dra i kläder och allt hon kommer åt. Väldigt matglad tjej som blir helt galen så fort man börjar greja med foderburken. Persilja är en favorit.

Jag ser till att hon kommer till någon som har stor kaninvana och hanterat sådana kaniner förr, så jag kommer vara väldigt noga med att hon kommer till rätt hem. Hon lämnas ut på foder och klickar det mellan er och ni vill så kan det bli permanent hem! jag vill helst att personen ska bo i Södermanlands län eller Västra Götalands län, MEN är inget krav då hemmet är viktigare!

Skicka ett mail eller Pm och berätta lite om er själva och er kaninvanaanna_marenic@hotmail.com

[_annaH]
0

Finns intresse på Pepsi och flyttar ev. till Göteborg.