(k) omplacerings hona
Hej,
Jag är på jakt efter en dvärgvädur (hona) till min redan existerande kanin. Jag vill helst inte köpa uppfödda kaninungar, då jag ser det som ett slag i ansiktet för de kaniner som faktiskt är hemlösa. Så en omplaceringskanin är vad jag letar efter. Har sökt ett tag på räddnings/omplaceringssidor men har inte funnit någon i Stockholmsområdet :(
Så vet ni någon stackare som behöver omplaceras så hojta gärna till! Mitt krav är att det är en hona så den kan komma överens med min kastrerade omplaceringshane.
MVH
Hanna,
Kolla blocket.se finns säkerligen massor som behöver omplaceras. :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Jag har en lejonhuvad/överpälsad dvärghona här i Stockholm, svart med grått i pälsen, vit fläck på nosen och en vit tass. Jättego och söt, snäll, lätthanterlig, nyfiken och kommer utmärkt överens med min kastrerade hanne. Hon är 1 år gammal. Enda anledningen till att jag inte ska behålla henne är för att min hanne är helt frigående inomhus i en lägenhet och hon går på låda i sin bur men utanför buren kissar hon gärna överallt och det funkar bara inte eftersom min hanne går helt lös. Jag får lämna tillbaka henne till tjejen som jag köpte henne av om jag vill, men jag vet att hon eg helst inte vill det eftersom hon har för många kaniner. Kanske kan vara något för dig? Här är bilder (lite svår att ta bild på eftersom hon hoppar och far överallt):

Jag har en tjej som blivit av med sin burkompis nu i helgen. Hon gick bort på tok för tidigt! Hon kan ev leta nytt hem med kompis, vart i Stockholm bor du? Vi håller till i Upplands Väsby. Jag är mycket mån om vart hon hamnar om hon ska omplaceras då det här har kommit som en chock och vi fortfarande är mycket ledsna. Min tjej är dock ingen vädur men en dvärgkanin, mamma dvvädur pappa hermelin. Men du får gärna maila eller smsa om du vill :) mixie08@hotmail.com 0736737007 / mickan kan skicka bilder på mail eller sms :)
//Mickan