kaninungar???
hej visst ska man skilja honor från hannar vid 6 veckors ålder men hur blir det med mamman har inte fattat det//sanna
ja, man kan skilja könen då. Vad menar du med att manmman inte fattar?
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Tror hon menar om de klarar sig utan mamman eller nått? 
Du kan vänta lite till innan du skiljer dom. Dom är inte könsmogna vid sex veckor ändå :)
Ser du att ungarna klarar att äta vanligt foder är det inget problem med att skilja dom från mamman. Men när du väl skiljer dom åt så kan du bara sätta hanarna i en bur och honorna kan bo kvar med mamman längre om du vill, eller så sätter du dom i en egen bur också.
Mvh Hanna
Runt 7 veckors ålder brukar jag skilja dom från mamman.
Det är lagom ålder tycker jag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
så jag ska skilja dom från mamman vid 7 veckor en sak till när kan jag sätta inne candy med lakris min andra kanin (hona)?
#5 Är Candy mamma kanin och Lakrits en annan hona som Candy bodde med innan kullen eller? Såna fall borde du väl kunna sätta ihop dom igen ganska snart efter du skiljt ungarna från Candy. :)
Mvh Hanna
#5 Har dom gått ihop innan och är vuxna?
Du får bara hoppas att det går att ha dom ihop igen :)
ja ena ( lakris) är snart 4 och candy är snart 2 tror jag och dom är ungefär vuxna men dom har bot ihop innan kullen och då gick allt bra!
#8 Fast när en hona har fått kull, är det inte säkert att dom kan gå ihop, du kan ju hoppas att det gör det :)
jag måste hoppas på det det blir ganska jobbigt annars
#10 Släpp ihop dom på neutralmark när dom träffas igen
när kan man börja sälja dom altså melan 8-10 vekor eller senare
#12 Lagen säger från 6 veckor, men alla rekommenderar från 8 veckors ålder :)