Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 1911 ggr
[_annaH]
0

Försäkring

Har ni era kaniner försäkrade?

Motivera gärna varför ni valde beslutet att försäkra, eller valde att inte försäkra.

[_annaH]
0

Jag har mina kaniner försäkrade, hos agria. Har haft alla mina försäkringar där och är väldigt nöjd.

Anledningen till varför jag valde att försäkra dom är för man vet aldrig när något händer, och jag vill inte avliva något djur bara för att operationen blir alldelles för dyr. Dom betyder allt för mig och en försäkring är dom värda.

Fridaaaa
0

Nej har inte mina försäkrade. Lägger undan pengar istället.
Har så pass många så det är inte lönt. Jag kommer ändå inte göra stora operationer på mina kaniner eller marsvin för den delen heller.
Dom betyder allt för mig med men vill ändå inte göra stora operationer pga olika anledningar (ej pengafråga)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[lucke]
0

Japp, min lilla skrutt har jag försäkrat i Sveland. Jag har några av mina tamråttor försäkrade där och kunde tack vare det operera bort tumörer på en av dem (det kalaset gick på över 5000 kr). Så 325 kr om året känns som en bra investering om han nu skulle drabbas av något väldigt kostsamt.

[Tilde]
0

Jag har dem inte försäkrade.. Tror inte det lönar sig helt enkelt, man har otur annars. :/ Vi har ju ormar här hemma för 8000 danska kronor styck och inte ens de är försäkrade.. Tungan ute

NinaS
0

Mitt svar är ungefär som #2. :)

Tsukas
0

Har inga av mina kaniner försäkrade. Skulle behöva välja en eller två kaniner jag skulle försäkra, (eftersom jag inte kan försäkra alla sex) en det kändes inte rätt att välja ut mina "favoriter" typ blev så att jag inte har nån försäkrad. Är så sällan det händer något, så känns inte riktigt värt det.

[krysopras]
0

Jag har försäkrat min kanin eftersom jag också har hund och vet hur sanslöst dyrt det kan bli hos veterinären. Jag har bara en kanin. Han är även vaccinerad mot myxomatos och kaningulsot. Myxi går just nu där jag bor.

LisaKanin
0

Min kanin är försäkrad hos Sveland. Kommer snart skaffa en till och den ska också försäkras. Har haft kaninen i ca 1 år och redan behövt använda försäkringen 2 gånger. Jag skulle inte kunna leva med att behöva välja bort någon behandling eller undersökning eller vad det kan vara för en levande varelse jag har ansvar för pga att jag inte kan eller vill lägga de pengarna på det. Däremot kan jag tänka mig att välja bort det pga att man inte tror det kan hjälpa eller pga att det bara skulle leda till ökat lidande eller så. Men jag vill alltid ha ekonomisk möjlighet att kunna åka iväg till vet om det skulle behövas.

natha-mjau
0

Jag har min kanin försäkrad hos sveland.
Anledningen till detta är för att jag förlorade en annan mycket älskad kanin i april som inte var försäkrad. Dock så spelade inte försäkring eller ej någon roll då eftersom hon betydde såpass mycket, jag la ut alla mina körkortspengar på henne men gick ändå inte att rädda, kunde ha testat en operation så dem kunde se vad felet var, men han de han hade tänkt att göra skulle gå upp mot 20 000 och jag var rätt pank efter att lagt 6000 på henne. Det var liten chans att hon skulle överleva operationen så jag valde att sätta stopp, jag tänkte på hennes bästa, kunde ha slutat med all medicingering och sett om hon blev bättre. men jag ville inte plåga henne mer.
Hade det varit idag och jag haft försäkring på henne hade jag tagit operationen och sett vad det hade gett.

Därför valde jag att min nästa kanin skulle ha försäkring, eftersom det är min bebis vill jag göra allt för att han ska överleva. Har man ingen försäkring kan det ju bli rätt dyrt.

Läste på mycket innan jag valde försäkring, men de flesta var enade om att Svelands djurförsäkring är den bästa. Var inne på agria, som är lite dyrade. De flesta var missnöjda med deras service och fått problem med betalning från dem.

[lucke]
0

#9 Usch, vilka summor det kan komma opp i. Tyvärr är Sveland´s tak 10,000 kr, det är ju alldeles för lågt egentligen. Men bättre försäkrad än oförsäkrad förstås!

natha-mjau
0

#10 jo men precis, det är ju nackdelen. Men förhoppningsvist kommer man inte upp i den summan :)

[lucke]
0

#10 Nä, förhoppningsvis inteGlad