Bits
Det är ju inte normalt att en kanin bits dessvärre.
Hur gammal är han? Kollat så han inte har ont?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har läst någonstans att kaniner kan bita till eller nafsa om man sätter handen framför de som ett stopp. Men nu vet jag ju inte hur du menar med att sätta handen framför.
Ja, jag vet ingen ålder eller bakgrund.. Tog hand om den efter att den hittats å troligtvis lämnad övergiven …. Ja, tex, när jag har den i knät, å jag har handen på sidan så den inte ska hoppa ner i golvet, eller om jag sätter handen framför, bara för den ska nosa å lära känna mig… Vet inte men känns som han busar, men kan ha fel,,
#3 Jag brukar lägga handen under hakan och då brukar han nosa och slicka. Testa det :)
#5 så kan det va. Då är det nog bäst att låta han komma till dig. Genom att du bara låter han nosa på dig.
Biter han tag i handen och biter han hårt? Eller naffsar han till bara?
En kanin jag hade tidigare ville bara testa sina gänser och bets.
Även kaniner behöver uppfostran och bits den så knuffa bort och säg nej, då lär han sig att han får inget ut av att bitas.
Alla kaniner är inte snälla och så är det bara. Visst går det att säga åt han när han gör fel, knuffa bort han eller peta till han på nosen eller nåt. Något du inte ska försöka göra när han bits/nafsar är att dra bort handen, för då lär han sig att det är så han ska göra när han vill "få bort dig".
Mvh Hanna