Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettavel-och-ungar
Läst 873 ggr
[Tilde]
0

Intressekoll trädkullen

Intressekoll för trädkullen!

Dessa små änglar måste säljas i början av november då de är gamla nog. Idag är de två veckor gamla, alla är pigga och nyfikna. :)

Mamman: vacker vitblåögd hermelin/lejonhuvad
Pappa: isabellabrokad lejonhuvad fluffboll.

Vi finns lite norr om Köpenhamn, men transport brukar gå att ordna! De säljes till kärleksfulla hem som har tid för dem.

[Tilde]
0

Almond:

Viltgrå wienertecknad

[Tilde]
0

Cashew:

Viltgrå brokad (möjligtvis wienertecknad)

[Tilde]
0

Cinnamon:

Zobel brun wienertecknad

[Tilde]
0

Cypress:

Svart brokad (möjligtvis wienertecknad)

[Tilde]
0

Hazel:

Zobel brun wienertecknad

[Tilde]
0

Juniper:

[Tilde]
0

Maple:

[Tilde]
0

Peach:

Svart brokad (möjligtvis wienertecknad)

[Tilde]
0

Kan lägga till att Almond, Cashew, Juniper och Maple är dubbelmanade. Är lite osäker vad gäller Cinnamon, tror inte h*n är dubbelmanad men kan vara? :)

Emelice1206
0

Ok, vilka sötnosar! Synd bara att hanen inte är kastrerad ännu och jag har inte möjlighet att ha en i varsin bur just nu.

[Tilde]
0

#10 Det var ju synd! :/ Dessa blir säljsklara i början av november. Men kanske hinner du inte tills dess heller..

Emelice1206
0

#11 Problemet är att jag har uteburar, men bara en som funkar på hösten/vintern. Den andra är en större sommarbur, som står på marken och då kommer det massa sniglar på hösten. Bor i Norrland, så det är små sniglar. Men ändå, de är i matskålen och så.

[Tilde]
0

#12 Ah, okej… och jag antar att det blir ganska så kallt i norrland jämfört med här ;) Ungarna är ju utekaniner, men här är det fortfarande omkring 15 grader.

Emelice1206
0

#13 Ja, en rätt skyddad bur är nödvändigt och jag tyvärr bara en sådan.

Men det såg för fina ut!

[_annaH]
0

Man blir ju så sugen på en Glad Så synd att man inte har plats med en till bur..

[_annaH]
0

Såg att du inte skrivit något pris. Vad hade du tänkt för en?

[Tilde]
0

#16 Jag har inte riktigt bestämt än… Men kanske runt 200 kr :)