Kaninspråket
Hejsan!
Jag håller på med en bok i studiesyfte(etologi) som handlar om kaninens språk och beteende. Nu undrar jag om ni vill hjälpa mig och berätta om ni har upptäckt ljud eller annat som ni inte kan förklara. Mitt intresse är även privat så prata gärna på
när hankaniner humlar betyder det att de lockar typ på honor :P
När hanar springer runt, runt, runt en så upvacktar han en.
Och honor kan vara olika vid brunst
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Ja, de flörtar med en
Jag hade en hankanin som var tokig i mina fötter,men när han fick en egen tjej så var jag inte lika intressant längre! Hur menar du att de kan vara olika vid brunst? Berätta!
#2 vissa blir lite bitchiga som min blir, vissa blir tantiga och vissa malliga, visa är kta hela tiden och vissa är aggresiva :P
Ja, då tror jag mina honor är åt det "upphetsade" hållet. De gräver som bara den och krafsar i jorden och svansen åker upp på nått lustigt sätt. Har du märkt att de markerar med svansen eller är det bara jag som får för mig det?
Asso jag vet inte :P Men min hona lyfter på baken när man klappar henne och kan lyfta på svansen, idag så kissade hon också X)
Jag har en hona som alltid var varit skygg och inte alls en människokanin. Hon fick ungar för en vecka sen och har sedan dess inte alls varit rädd för människor! Hon låter sig bli klappad, t.om. slickar på mig och är jättenyfiken. Hon "pussar" på sina bebbar när de ligger i min hand också. Så hon har blivit riktigt snäll och gullig sen hon blev mamma. 
Vet inte om det var intressant, men ett annorlunda beteende är det ju. :)
Jo, det är jätteintressant!!
Sån blev en utav mina honor också, man blev positivt förvånad.
Men nu när ungarna börjat växa är hon inte lika kelig längre, fast hon söker mer kontakt med mig nu, jag hoppas att det håller i sig!!