Dvärgkaniner iFokus

Dvärgkaniner

Etikettallmänt
Läst 3358 ggr
Emelice1206
1

Era kaniner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, lägg in en bild på era kaniner, skriv en liten text om de, hur de är till sättet och så :)

Jag har då min fina prins Diesel, ca 5 månader gammal. Han är världens goaste och kommer gärna fram och slickar på en. På kläder, händer, pannor, allt. Han ställer sig gärna på bakbenen och vill pussa mig i pannan när man böjer sig ned. Sitter man på golvet med honom hoppar han ofta upp i knäet och han älskar äpple.

Jessicahagstrom94
1

här är en gammal bild på fina Oliver, han är en dvärgvädur av färgen svart/gul japantecknad. han är helt underbar, jättesnäll och älskar att bli klappad. enormt älskad! dock har han en varböld vid nosen nu som dock har varit värre än nu så det har ju blivit bättre men det är fortfarande en knöl där med något hårt i, och den verkar inte försvinna mer, plus att ena ögat är rinnigt på honom och så är det något fel med ena framtanden. den va aningen lång (nån mm) och så trodde veterinären att den tandens rot hade gått genom tårkanalen för 2 veckor sen när vi var där, men det hade den inte. det betyder ju inte att den inte har det nu när som helst. det är det vi oroar oss för mest. den satans tanden!

endast ett år fylld i juni, vi vet inte hur länge till han finns kvar här då det inte fanns så mycket att göra mer än ge medicin och salva, som inte verkar ha någon effekt längre (han får bara medicinen nu). han får leva så länge han äter, dricker osv som han ska och så länge han är pigg och mår bra. kan dröja veckor eller månader, det får vi se.

Emelice1206
0

Åh. vad fin han va! :) Så hemskt att han verkar ha lite problem. Och bara ett år gammal! :(

Klara.b
1

Hedda

Hedda är en blandning mellan hermelin och lejonhuvad (tror jag). Jag tror hon är färgen madagaskar, fast jag vet inte. Hon är en glad och lugn tjej på snart ett år som älskar morötter och äpple. Hon är lite skygg i buren men det håller vi på att öva bort. Hennes favorit leksak är en aktiveringsboll med pellets i.

Här är min fina tjej!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Emelice1206
0

Oj, vilken vacker färg och söt var hon cokså!

Klara.b
0

#4 Hon tackar och bugar! Jag kan inte annat än att hålla med dig!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Zvintos
0

Har ju ett gäng kaniner här hemma, så börjar i bokstavsordning.

Först ut är alltså Zvintos Aslan, en egenuppfödd dvärgvädur i white zobel blå. Otroligt cool kille som tar det mesta med ro och som gärna tar sig en liten mysstund. Dock har jag upptäckt att han inte riktigt skuttar som han ska, vilket verkar bero på hans bäcken. Så han får leva sitt liv som sällskapskanin här, tills den dag hans problem påverkar honom.

Zvintos
0

Sen har vi då Zvintos Beatrice, som är dvärgvädur i white zobel brun och en yngre syster till Aslan. Liksom Aslan är hon lugn, cool och kelsjuk. Har stora förhoppningar på denna fröken när det kommer till utställning och senare avel.

Zvintos
0

Därefter kommer Zvintos Benjamin, som är kullbror till Beatrice. Han är då såklart dvärgvädur, men i white zobel blå. Ungefär samma härliga temperament som systern och äldre brodern Aslan. Ser redan nu ganska lovande ut i utseendet också, tycker jag. Men det återstår att se eftersom de bara är snart 3½ månader gamla.

Zvintos
0

Sen har vi pappa till dessa 3 ovan, Sandåsen´s Frasse, som är dvärgvädur i white zobel brun. Dock en väldigt mörk variant, vilket kanske syns. Ganska laid back herre som dock haft en svår period efter möte med räven och därefter var väldigt rädd, men nu börjar han komma tillbaka till sitt vanliga jag igen.

Zvintos
0

Nästa i gänget är Fylsta´s Helvie, som är en av de två här hemma som inte är dvärgvädur. Hon är korsning Liten rex och Hermelin rex. Tanken var att hon skulle ingå i min avel för Hermelin rex. Vi (jag och uppfödaren) visste inte hur stor/liten hon skulle bli, men hon verkar bli ganska liten i storlek trots att hennes mamma var ganska stor Liten rex. Denna fröken väger bara 0.96-0.99, dvs strax under kilot, nu vid 5½ månaders ålder. Lätthanterlig är hon också, även om hon är ganska pratig utav sig. Kanonpäls har hon också, len som sammet!

Zvintos
0

Näst sist i räkningen är Kalle, en Hermelin rex i madagaskar. Kalle är en ganska bestämd herre, men ändock lätt att hantera. Nyfiken som få och ger sig gärna ut på små äventyr runtom i lägenheten, trots två hundar i hasorna.. På bilden ser han lite konstig ut i pannan, men det är efter ett sår från när räven var nära att få tag på honom, som nu läkt ihop fint och pälsen börjar växa ut igen.

Zvintos
0

Sist har vi då Solöns Ulva, dvärgvädur i white zobel blå. Som ni förstår så är hon mamma till Aslan, Beatrice och Benjamin. Ulva är en riktigt kelsjuk dam och även väldans förtjust i mat. Det märks vem alla ungarna ärvt temperamentet ifrån. ♥ På bilden är dock hon mindre vacker i pälsen pga solblekning och fällning. Tungan ute

Beatrice_Love_Kaniner
0

Detta är Lilla Uni! Sjukt liten dam på snart 1 år, fick henne i sommras av en barnfamilj som hade tappat intresset. Uni kommer från början från uppfödaren Göran Westberg.

Uni är väldigt rädd och blyg och gömmer sig gärna under saker, hon tycker heller inte om stora öppna ytor, ocj jag tror det beror på att hennes syster som hon bodde med först blev tagan av en rovfågel hos tidigare familj.

Uni är hur mysig som helst väl uppe i famnen. Uni är en rex hermelin i färgen siames. Kull väntas nästa sommar ♥

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Beatrice_Love_Kaniner
0

Och detta är min lilla…. Hund Gray! ♥

Gray är en dvärgvädur på ca 3år och jag köpte honom av en nära vän som fick en kull. Gray är världens finaste kanin som alltid gör sitt bästa på utställningar och hoppar alltid bäst över hinder! Han är en väldigt tam och mysig kille med världens coolaste temprament. Gray lånas även ut till avel. :)

Emelice1206
0

Alla har så himla fina och söta kaniner! :)

Fridaaaa
0

Finns om mina på min blogg, orkar inte skriva om alla ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#10 vart fick du tag i den snyggingen? Vad heter uppfödaren?

Zvintos
0

#17: Hon kommer ifrån Fylsta Kanin, från Maria här i Kumla. Glad

[_annaH]
0

Lägger upp bilder på mina kaniner imorgon Glad

[_annaH]
1

Här är då den otrolig kelsjuka Elvis, han ligger gärna i knät o myser, det bästa han vet är att pussa på allt! Han är delvis frigående(endast hos mina föräldrar) men då sitter han hellre uppe i soffan med en än att springa runt i hela huset. Han gillar även att man bär honom, och då ska det vara på rygg(som en bebisFlört) annars blir han helt stel och osäker. Han har verkligen världens underbaraste temprament.

Folk som ogillat kaniner har blivit kaninsugna efter att dom träffat honom Glad

Emelice1206
0

#20 Vilken cooling! Alla kaniner som pussar på allting är så himla goa. Han var väldigt fin också!

[_annaH]
0

Det här en då min tjuriga dam Pepsi som är någon form av dvärgkorsning. Hon har sin egna lilla personlighet och allt ska vara på hennes villkor. Inget får lämna hennes bur, inte ens matskålen även fast hon vet att när den kommer tillbaka så är det mat i den! Tyvär så är hon väldigt svårhanterlig, men vi kämpar på! I början kunde vi absolut inte bära henne, men nu går det bra, men dock så får det gå fort Flört En påhittig liten dam som lyckats öppna burdörren ett flertal gånger vilket har gjort att vi fått spänna fast den med buntband! Övre luckan har hon inte lyckats öppna, o gör hon det någon dag, ja då är hon stark Flört

Emelice1206
0

#22 det var en listig tjej!

[_annaH]
0

#23 Ja verkligen! Alla kaniner har så otroligt olika personligheter!